Έντυπη Έκδοση

«Κόκκινο» πολιτών στο χαράτσι των διοδίων

Αίτηση ακύρωσης των κανόνων λειτουργίας των νέων αλλά και των ανακαινισμένων σταθμών διοδίων στις Αφίδνες, το Καπανδρίτι και τη Μαλακάσα καταθέτουν ώς τη Δευτέρα στο ΣτΕ δήμαρχοι, κοινοτάρχες, φορείς και εκατοντάδες κάτοικοι της ΒΑ Αττικής, που πληρώνουν σε καθημερινή βάση τσουχτερά διόδια ακόμη και για να πάνε στην Εφορία.

Αμφισβητούν εμμέσως τα ίδια τα διόδια, που τα θεωρούν έμμεση φορολογία, που μάλιστα επιβάλλεται κατά παράβαση του Συντάγματος. Αποκαλύπτουν ότι από το 2013, οπότε προβλέπεται η ολοκλήρωση των έργων και έως το 2032, η σύμβαση του 2007 προβλέπει ότι το 80% των εσόδων θα καταλήγει στα δημόσια ταμεία. Το συνολικό ποσόν που θα καταβάλουν οι οδηγοί, σε τιμές 2009, υπολογίζεται στα 4,5 δισ. ευρώ!

Οι κάτοικοι συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις που ξεκίνησαν από τις 29 Σεπτεμβρίου, όταν ανακοινώθηκαν αιφνιδιαστικά νέες αυξήσεις στις τιμές και την Κυριακή στις 12 το μεσημέρι θα συγκεντρωθούν στα διόδια Αφιδνών. Είναι η απάντησή τους στις μεθόδους της κοινοπραξίας, που στην προσπάθεια να αντιμετωπίσει το διογκούμενο κύμα των οδηγών που αρνούνται να πληρώσουν, τους υποχρεώνουν να υπογράψουν δηλώσεις και τους απειλούν με μηνύσεις. «Ολα αυτά είναι παράνομα», δήλωσε στην «Ε» ο Τάκης Κουρής, από τη συντονιστική επιτροπή, που υπενθυμίζει ότι ο νόμος επιτρέπει την επιβολή προστίμου ίσο με το 20πλάσιο του αντιτίμου σε ιδιοκτήτες οχημάτων που ταυτοποιούνται από τις κάμερες των διοδίων και σε περίπτωση που δεν καταβληθεί το οφειλόμενο ποσόν κινούνται διαδικασίες είσπραξης δημοσίων εσόδων.

Η προσφυγή στο ΣτΕ βασίζεται στο γεγονός ότι υπάρχουν παραλείψεις στη μελέτη και τη διαδικασία κατασκευής των χώρων είσπραξης των διοδίων. Με βάση τη σύμβαση του 2007, δεν εγκρίνεται από την αρμόδια πολεοδομία αλλά από τον ανεξάρτητο σύμβουλο του έργου. Διαπιστώνεται, μεταξύ άλλων, ότι δεν υπάρχει μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τις κατασκευές και ότι λείπουν στοιχεία με αποτέλεσμα ο σύμβουλος να δίνει άδεια με επιφύλαξη. Είναι ενδεικτικό ότι δεν έχουν τηρηθεί προδιαγραφές και σύμφωνα με στοιχεία των φορέων υπάρχουν ερωτηματικά, ακόμη και για το πλάτος των λωρίδων ανάμεσα στους σταθμούς διοδίων.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Οδικό δίκτυο και ασφάλεια
Δικαστικό ρεπορτάζ