Έντυπη Έκδοση

ΠΑΝΟΣ ΠΑΠΑΔΑΚΟΣ, συγκοινωνιολόγος

«Το κυκλοφοριακό δεν λύνεται με οδικά έργα»

«Σε παγκόσμια κλίμακα, το κυκλοφοριακό δεν λύνεται με οδικά έργα.

Τα νέα έργα βελτιώνουν την κυκλοφορία για μια πενταετία και μετά ξεπερνιούνται, αφού προσελκύουν νέο αριθμό οχημάτων. Το αποδεικνύει το Λος Αντζελες, που έχει μποτιλιάρισμα παρά το γεγονός ότι διαθέτει πληθώρα αυτοκινητόδρομων με 8 έως και 10 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Το αντιμετώπισε το Λονδίνο πριν από χρόνια, όταν απέρριψε την πρόταση για διαπλάτυνση του Μ-25, του βασικού του δακτυλίου που παραμένει με τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση και δεν τις αύξησε σε 5. Βεβαίως, η Αττική δεν έχει ολοκληρώσει τους περιφερειακούς οδικούς δακτυλίους και λείπουν έργα, κυρίως στην παραλιακή ζώνη, που θα έχουν θετική επίδραση στο κυκλοφοριακό. Η κατασκευή τους θα απαιτήσει χρόνια και επομένως χρειάζεται να δώσουμε έμφαση στα μέτρα διαχείρισης της κυκλοφορίας. Να ξεκινήσουμε από τον έλεγχο της στάθμευσης, που θα βελτιώσει τις συνθήκες κυκλοφορίας σε πολλούς οδικούς άξονες. Να δημιουργήσουμε ενιαίους και ολοκληρωμένους διαδρόμους ταχείας κυκλοφορίας -τους ελεγχόμενους και ελεύθερους λεωφορειόδρομους- για να κινηθούν ειδικές γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ με λιγότερες στάσεις που θα εξυπηρετούν καλύτερα τους επιβάτες. Ορισμένοι αντιτίθενται στο μέτρο και θεωρούν το παιχνίδι "άδικο", πρέπει όμως να αποφασίσουμε ως πολιτεία και κοινωνία αν θα εξυπηρετήσουμε τους μετακινούμενους με τις συγκοινωνίες ή αυτούς που συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τα Ι.Χ.».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Οδικό δίκτυο και ασφάλεια
Για το ίδιο θέμα
Κατεχάκη - παραλία υπογείως