Ηλεκτρονική Έκδοση

Αποφασίζουν για τη στάση τους οι ιδιοκτήτες φορτηγών

Τελευταία ενημέρωση:

Στη σημερινή πανελλήνια γενική συνέλευση θα λάβουν τις τελικές αποφάσεις για το μέλλον των κινητοποιήσεών τους οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων. Ωστόσο, περίπου 780 οχήματα παραμένουν παρατεταγμένα σε 18 σημεία της Αττικής, ενώ ανάλογη κατάσταση επικρατεί και στη Θεσσαλονίκη όπου ο εισαγγελέας ζήτησε να σχηματίζονται δικογραφίες όταν διαπιστώνεται παρακώλυση συγκοινωνιών.

Κατά την τρίωρη συνέλευση που πραγματοποίησαν χθες αποφάσισαν να λάβουν σήμερα τις τελικές αποφάσεις.  Όπως ανακοίνωσαν χθες το βράδυ οι ιδιοκτήτες φορτηγών, προτίθενται να παραμείνουν στους δρόμους μέχρι σήμερα το πρωί, όταν και θα πραγματοποιηθεί πανελλαδική γενική συνέλευση του κλάδου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, διατυπώθηκαν και προτάσεις για αναστολή των κινητοποιήσεων.

Ωστόσο, σύμφωνα με στελέχη της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας, οι μεταφορείς φέρονται διατεθειμένοι να αναστείλουν τις κινητοποιήσεις τους, εφόσον η κυβέρνηση τους δώσει γραπτές διαβεβαιώσεις ότι θα υλοποιηθούν οι δεσμεύσεις του Δημήτρη Ρέππα, για τα τρία βασικά αιτήματα τους. Την ένταξή τους στον αναπτυξιακό νόμο, το ασφαλιστικό και τις φορολογικές ελαφρύνσεις για όσους έχουν πάρει άδεια τα τελευταία χρόνια.

Χθες, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας των ιδιοκτητών φορτηγών,Γιώργος Τζωρτζάτος, προανήγγειλε κλιμάκωση των κινητοποιήσεων λέγοντας «συνεχίζουμε δυνατά», ενώ πρόσθεσε ότι: «Μετά το σημερινό φιάσκο και την απόφαση καρμανιόλα ενημερώνουμε την πολιτεία με τον ίδιο ρυθμό και δεν σταματάμε. Ό,τι ήταν να χάσουμε, το χάσαμε».

Εν τω μεταξύ, ένταση επικράτησε, το απόγευμα, στο λιμάνι του Πειραιά όταν περίπου 40 μεταφορείς εμπόδισαν την είσοδο φορτηγών σε πλοίο που θα εκτελούσε στις 7:30 μ.μ. δρομολόγιο προς Χίο και Μυτιλήνη.

Το μεσημέρι της Τετάρτης, μετά την ψήφιση επί της αρχής του νομοσχεδίου, είχε επικρατήσει ένταση στο χώρο μπροστά από το μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη.

Κατά την ομιλία του υπουργού Μεταφορών, Δημήτρη Ρέππα, την οποία οι συγκεντρωμένοι οδηγοί παρακολουθούσαν από ηχητική εγκατάσταση, κινήθηκαν προς τους αστυνομικούς, που βρίσκονταν παραταγμένοι μπροστά στο μνημείο,φωνάζοντας συνθήματα και απωθήθηκαν έπειτα από χρήση χημικών.

Ακολούθησαν αντεγκλήσεις μεταξύ των ιδιοκτητών φορτηγών και των αστυνομικών.

Ένταση επικράτησε και στην εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου, στο ύψος του Χαϊδαρίου, όπου ο δρόμος έκλεισε στο ρεύμα προς την Αθήνα, καθώς ιδιοκτήτες φορτηγών και γερανοφόρων σε μια αιφνιδιαστική κίνηση μετακίνησαν τα οχήματά τους, σχηματίζοντας κομβόι με πρόθεση να πραγματοποιήσουν πορεία προς το κέντρο της Αθήνας.

Οι αστυνομικές δυνάμεις, που βρίσκονται επί 24ώρου βάσεως στην περιοχή, έκλεισαν το δρόμο με κλούβες των ΜΑΤ, με αποτέλεσμα σε λίγα λεπτά να σημειωθεί τεράστια ουρά από εκατοντάδες αυτοκίνητα, οι οδηγοί των οποίων εγκλωβίστηκαν στο συγκεκριμένο σημείο.

Από χθες το απόγευμα ανοιχτοί είναι όλοι οι δρόμοι που είχαν κλείσει από τα φορτηγά και η κυκλοφορία διεξάγεται κανονικά στις εθνικές οδούς και στο υπόλοιπο δίκτυο της Αττικής.

Η ψηφοφορία

Το επίμαχο νομοσχέδιο εγκρίθηκε επί της αρχής ύστερα από ονομαστική ψηφοφορία, που διεξήχθη κατόπιν πρότασης του ΛΑΟΣ. Υπέρ ψήφισαν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ., πλην του Πάνου Καμμένου. Ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας υποστήριξε ότι δεν διαφωνεί με τις θέσεις του κόμματός του, αλλά έχει ενστάσεις όσον αφορά στο ενδεχόμενο να δοθούν άδειες σε μη κοινοτικά φορτηγά.

Υπέρ ψήφισαν και οι ανεξάρτητοι βουλευτές Ντόρα Μπακογιάννη, Φώτης Κουβέλης και Σοφία Σακοράφα.

Ξεχωριστή ψηφοφορία έγινε για το άρθρο 14 του νομοσχεδίου, το οποίο αφορά στη μεταβατική περίοδο για την απελευθέρωση της αγοράς και την άυλη αξία των αδειών. Υπερψηφίστηκε με 53 ψήφους υπέρ και 46 κατά.

«Αποδεικνύουμε στην πράξη ότι η Ελλάδα παύει να είναι ανοχύρωτη πολιτεία και περνάει σε μια φάση διαφάνειας και κοινωνικής λογοδοσίας όλων», τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής αναφορικά με τη ψήφιση του νομοσχεδίου για την ελεύθερη πρόσβαση στο επάγγελμα των οδικών μεταφορών. Επισήμανε δε ότι οι αλλαγές που έρχονται με αυτό, θα καταστήσουν τις ελληνικές μεταφορές βιώσιμες, ανταγωνιστικές και σύγχρονες και πρόσθεσε ότι είναι το πρώτο «άνοιγμα» κλειστού επαγγέλματος στη χώρα μας και ότι θα ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα, «ώστε επιτέλους να πάψει να υπάρχει αυτή η αναχρονιστική τακτική των ανταλλαγών αδειών και όλες οι παθογένειες που φέρνουν μαζί τους τα κλειστά επαγγέλματα».

Ο Γ. Πεταλωτής επισήμανε ότι η κυβέρνηση δείχνει αποφασιστικότητα και ψυχραιμία συγχρόνως και ζυγίζει τα πράγματα και ισορροπεί, ώστε το δημόσιο συμφέρον να υπηρετείται με τον καλύτερο τρόπο, ενώ υπογράμμισε ότι με την διαχείριση που έκανε η πολιτεία αυτές τις μέρες, υπάρχει ανεμπόδιστη κυκλοφορία προσώπων και αγαθών, αλλά και επάρκεια στην αγορά, τα οποία και τα διασφαλίζει.

Απαντώντας σε σειρά ερωτήσεων για το τι θα πράξει η κυβέρνηση εάν συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών φορτηγών Δ.Χ., ο κ. Πεταλωτής τόνισε ότι «με την ψήφιση του νομοσχεδίου τελειώνουν όλα τα ζητήματα».

«Είναι νόμος του κράτους και οφείλουμε όλοι μας να σεβόμαστε τους νόμους και μάλιστα όταν έχει προηγηθεί διάλογος, η απαιτούμενη διαβούλευση και όταν όλοι γνωρίζουμε ότι δεν μπορούμε να γινόμαστε όμηροι καμίας επαγγελματικής ομάδας, ανεξάρτητα από το τι άποψη έχει ο καθένας», υπογράμμισε.

Ακόμη, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σημείωσε ότι «υπάρχει κράτος, πολιτεία και εκφρασμένη δήλωση και βούληση της κυβέρνησης ότι κανείς δεν μπορεί να κρατάει ομήρους τους Έλληνες πολίτες», κάτι που, όπως είπε, δεν έχει γίνει ακόμα.

Κινητοποιήσεις και παρέμβαση εισαγγελέα στη Θεσσαλονίκη

Ο προϊστάμενος εισαγγελέας πρωτοδικών Θεσσαλονίκης Ευάγγελος Μπακέλας, με έγγραφό του προς τη γενική αστυνομική διεύθυνση Θεσσαλονίκης, ζητάει να εφαρμόζεται η αυτόφωρη διαδικασία και να σχηματίζονται δικογραφίες όταν διαπιστώνεται ότι διαπράττεται το αδίκημα της παρακώλυσης συγκοινωνιών.

Οι ιδιοκτήτες φορτηγών Δ.Χ. εξακολουθούν να διατηρούν σταθμευμένα τα οχήματά τους στα δυτικά της Θεσσαλονίκης.

Έτσι, σύμφωνα με τις αρμόδιες αστυνομικές αρχές, φορτηγά υπάρχουν:

-Στη διασταύρωση της Λαχαναγοράς (135).

-Στη διασταύρωση Γέφυρας, στο δρόμο Θεσσαλονίκης-Βέροιας (75).

-Στο Δερβένι (14).

-Στην πύλη 16 του ΟΛΘ (20).

Τα φορτηγά είναι σταθμευμένα στους παραπάνω οδικούς κόμβους, χωρίς να δημιουργούν, την ώρα αυτή, πρόβλημα στην κίνηση των οχημάτων.

 

Ενταση στον Πειραιά

Ενταση επικράτησε, για λίγες ώρες, το απόγευμα στο λιμάνι του Πειραιά, όταν διαδηλωτές κινήθηκαν προς την πύλη Ε2 όπου βρίσκονταν το πλοίο European Express με προορισμό Χίο και Μυτιλήνη και εμπόδισαν την είσοδο των φορτηγών, όχι όμως των επιβατών και των ΙΧ.

Το πλοίο απέπλευσε με καθυστέρηση, λίγο πριν από τις 8:00 το βράδυ, με πέντε από τα 14 φορτηγά που επρόκειτο να μεταφέρει.

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

2 σχόλια

1 Ο/Η Γκιγκας Παναγιωτης έγραψε: (πριν 9 έτη)
Αδικα διαμαρτυρονται οι ιδιοκτητες φορτηγων.
Τοσα χρονια εβγαζαν λεφτα απο την πλατη των
οδηγων τους και κρυβοντας τα κερδη τους απο
την εφορια.Φτανει πια ως εδω.
2 Ο/Η Μιχάλης έγραψε: (πριν 9 έτη)
Το πρόβλημα δεν είναι οι φορτηγατζήδες ή οι όποιοι άλλοι εκβιαστές, αυτοί απλώς βρίσκουν και τα κάνουν. Σε μία ευνομούμενη πολιτεία (Γερμανία, Σουηδία κτλ ) δεν θα τα έκαναν. Εκεί εφαρμόζεται ο νόμος και θα τους επέβαλαν φυλακή και μεγάλα χρηματικά πρόστιμα. Στην Ελλάδα ο φόβος των κυβερνήσεων για το πολιτικό κόστος είναι αυτό που κρατά ομήρους τους δύσμηρους πολίτες αυτού του κράτους. Και ως κάλυψη του φόβου του πολιτικού κόστους χρησιμοποιείται το επιχείρημα ότι είναι δημοκράτες και από ευαισθησία στην Δημοκρατία δεν επεμβαίνουν και δεν τιμωρούν τους παραβάτες.

Σε ένα μεγάλο βαθμό η αδυναμία να πουν όχι στις διάφορες ομάδες συμφερόντων προκαλώντας οικονομική αιμορραγία στο Ελληνικό κράτος και φορτώνοντας τον Δημόσιο τομές με υπερδιπλάσιους υπαλλήλους οφείλεται και αυτή στο πολιτικό κόστος.

Με ξενίζει που ο Γιώργος Παπανδρέου μιλά για νέα αρχή και ανάπτυξη. Πως θα το επιτύχει όταν δεν μπορεί να επιβληθεί και να διατάξει την εφαρμογή του νόμου; Όταν δίνεις συνεχώς υποκύπτοντας σε παρόμοιες πιέσεις δημιουργείται κακό προηγούμενο και μετά και άλλοι θα έρθουν και θα κάνουν τα ίδια για να πάρουν και αυτοί.
Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 2

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Συγκοινωνίες-Μεταφορές
Απεργίες και εκδηλώσεις διαμαρτυρίας
Για το ίδιο θέμα
«Σύνεση και ψυχραιμία» ζητά ο Δ. Ρέππας από τους αυτοκινητιστές
Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τις μεταφορές - Στους δρόμους παραμένουν οι αυτοκινητιστές
Μέσα ψήφιζαν το νόμο, έξω το δρόμο
Εισαγγελική παρέμβαση για τους φορτηγατζήδες της Θεσσαλονίκης