Έντυπη Έκδοση

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΡΑΒΑΕΙ ΤΟ ΣΧΟΙΝΙ ΣΤΑ ΑΚΡΑ - ΕΝΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ

Νταλίκες απ' τη μια νταηλίκια απ' την άλλη

Τρία χρόνια φυλάκιση για όσους αρνούνται να συμμορφωθούν με την επίταξη, κακούργημα η παρακώλυση!

Ολοι περίμεναν πως η κυβέρνηση θα εμφανιζόταν από σήμερα πιο σκληρή απέναντι στους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων, αλλά από αυτό το σημείο μέχρι τη μετατροπή της παρακώλυσης συγκοινωνιών σε κακούργημα υπάρχει μια αρκετά μεγάλη απόσταση.

Χθες, ύστερα από σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Θ. Πάγκαλο και με τη συμμετοχή όλων των συναρμόδιων υπουργών, αποφασίστηκε να προωθηθεί στη Βουλή για ψήφιση διάταξη που θα προβλέπει διοικητικές και ποινικές κυρώσεις για όσους, αν και υπό καθεστώς επίταξης, αρνούνται να παρέχουν τις υπηρεσίες τους.

Στην περαίωση

Σύμφωνα με τη διάταξη που εντάχθηκε στο νομοσχέδιο για την περαίωση, η άρνηση συμμόρφωσης με την απόφαση επίταξης τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών ετών και αν η άρνηση συμμόρφωσης γίνεται κατ' εξακολούθηση ο υπαίτιος τιμωρείται με ποινή κάθειρξης (5 χρόνια και άνω). Το ενδιαφέρον είναι πως στην άρνηση συμμόρφωσης η κυβέρνηση περιλαμβάνει και την παρακώλυση συγκοινωνιών, που με αυτόν τον τρόπο από μια απλή παράβαση του ΚΟΚ αναβαθμίστηκε σε κακούργημα!

Η ρύθμιση δίνει επίσης στον υπουργό Υποδομών την ευχέρεια να προχωρήσει στην αφαίρεση της άδειας όσων αρνούνται να εργαστούν υπό επίταξη, καθώς και τη δυνατότητα να αναθέσει σε Ι.Χ. οχήματα την εκτέλεση έργου δημόσιων μεταφορών.

Παραστάσεις...

Πάντως το αυτί των αυτοκινητιστών δεν φαίνεται να ίδρωσε ιδιαίτερα και οι εκπρόσωποί τους εμμένουν στη νομική επιχειρηματολογία που είχαν αναπτύξει προ ημερών. «Εμείς δεν απεργούμε. Εμείς είμαστε εδώ και περιμένουμε από τις νομαρχίες να μας πουν πού θα πάμε. Εφόσον η κυβέρνηση αποφάσισε να επιτάξει εμάς και τα οχήματά μας δεν έχει παρά να εφαρμόσει ό,τι προβλέπουν οι νόμοι, να μας πουν δηλαδή τα αρμόδια όργανα πού θα πάμε, να ασφαλίσουν τα οχήματα, να προσλάβουν τους οδηγούς κ.τ.λ.», λέει ο πρόεδρος των ιδιοκτητών φορτηγών Δ.Χ., Γ. Τζωρτζάτος. «Πήγαμε στις νομαρχίες, τους καταθέσαμε τις πινακίδες. Δεν τις δέχτηκαν. Τους δώσαμε τα κλειδιά των φορτηγών. Δεν τα δέχτηκαν. Αν μου έρθει εμένα ένας κρατικός υπάλληλος και μου πει να κάνω ένα δρομολόγιο θα πάω να το κάνω», συμπληρώνει και έτσι οι θεατρικές παραστάσεις του παραλόγου συνεχίζονται.

Παρά το δρακόντειο της νομοθετικής ρύθμισης, κυβερνητικά στελέχη παραδέχονται πως το πρόβλημα δεν είναι εκεί. Οπως λένε πηγές που θέλουν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους, οι τροπολογίες και οι νομοθετικές πρωτοβουλίες δεν έχουν κανένα νόημα όταν καθημερινά στους δρόμους καταγράφονται επιθέσεις εναντίον οδηγών που επιθυμούν να εργαστούν.

Ετσι, το υπουργείο Υποδομών, που νομοθέτησε επί της απελευθέρωσης του επαγγέλματος, πετά την καυτή πατάτα στο Προστασίας του Πολίτη και το Δικαιοσύνης, που με τη σειρά τους τη στέλνουν προς το Μέγαρο Μαξίμου και αυτό θα συνεχίζεται μέχρι να κρυώσει είτε η πατάτα είτε η διάθεση των αυτοκινητιστών. Πάντως όσοι μετέχουν στα σημεία συγκέντρωσης των οχημάτων δεν δείχνουν διάθεση να αποχωρήσουν και συνδικαλιστικά στελέχη εκτιμούν πως κάθε προσπάθεια καταστολής από την κυβέρνηση θα τους συσπειρώσει ακόμα περισσότερο.

Τρεις συλλήψεις

Στο μεταξύ, χθες έγιναν τρεις συλλήψεις αυτοκινητιστών που μετέχουν στις κινητοποιήσεις. Η πρώτη σημειώθηκε μετά την επίθεση που εκδηλώθηκε σε εν κινήσει φορτηγό Δ.Χ. από διαμαρτυρόμενους ιδιοκτήτες στην Ελευσίνα. Κατά τις αντεγκλήσεις μεταξύ του οδηγού του οχήματος και των συναδέλφων του σημειώθηκαν φθορές στο φορτηγό. Η Αστυνομία προχώρησε στην προσαγωγή ενός 35χρονου, ο οποίος συνελήφθη όταν αναγνωρίστηκε από τον οδηγό και του ασκήθηκε δίωξη για παρακώλυση συγκοινωνιών. Αλλες δύο συλλήψεις σημειώθηκαν στον Πύργο Ηλείας. Πρόκειται για έναν 41χρονο και έναν 57χρονο οι οποίοι συμμετείχαν στην κινητοποίηση των συλλόγων ιδιοκτητών Δ.Χ. Πύργου και Αμαλιάδας. Εξάλλου ομάδα φορτηγών δημιούργησε κυκλοφοριακά προβλήματα στην Αθηνών - Λαμίας και στην Π. Ράλλη. Σε επιστολή του προς τον Βούλγαρο ομόλογό του ο υπουργός Υποδομών Δημ. Ρέππας εξέφρασε τη λύπη του για την επίθεση που δέχθηκε στην Εγνατία Βούλγαρος οδηγός φορτηγού.

ΠΑΣΟΚ: Πολιτικά υποκινούμενες οι κινητοποιήσεις

Πολιτικά υποκινούμενες είναι οι κινητοποιήσεις των αυτοκινητιστών, έλεγαν αργά χθες το βράδυ κυβερνητικές πηγές.

Εκαναν λόγο για 780 οχήματα ακινητοποιημένα στην Αθήνα, 300 στη Θεσσαλία και 200 στη Θεσσαλονίκη, προσθέτοντας πως τα Ι.Χ. φορτηγά στα οποία θα δοθεί δικαίωμα εκτέλεσης δημόσιων μεταφορών θα είναι τουλάχιστον 1.100.

Πυρ από Αριστερά, Τ. Αντωνίου

Λάδι στη φωτιά των κινητοποιήσεων των μεταφορέων χαρακτήρισε την τροπολογία η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Τόνια Αντωνίου, ενώ η Ν.Δ. ζήτησε διάλογο με τους αυτοκινητιστές και μια διαφορετική αντιμετώπιση.

Τη διαφωνία τους εξέφρασαν και τα κόμματα της Αριστεράς, με τον Αγγ. Τζέκη του ΚΚΕ να μιλά για «αντιδημοκρατικούς νάρθηκες σε κάθε αντίδραση των εργαζομένων», ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ διά του Δ. Παπαδημούλη είπε πως η ρύθμιση ανοίγει επικίνδυνους δρόμους.

Αδειάζουν τα ράφια, εξαγωγείς σε απόγνωση

Η κυβέρνηση τελικά τα κατάφερε και αφού έφερε αντιμέτωπες δύο κοινωνικές ομάδες, τους ιδιοκτήτες φορτηγών με τους εκπροσώπους του εμπορίου και της βιομηχανίας, παρενέβη χθες ως σωτήρας της αγοράς και του κύρους της χώρας, πριν οι κινητοποιήσεις των μεταφορέων ακινητοποιήσουν την οικονομική ζωή του τόπου και προκαλέσουν αισθητές ελλείψεις στους καταναλωτές.

Χρειάστηκε να προηγηθεί ο συντονισμένος βομβαρδισμός επιστολών διαμαρτυρίας με αποδέκτη τον πρωθυπουργό από όλο το φάσμα των φορέων της αγοράς -βιομήχανους, βιοτέχνες, εμπόρους, εξαγωγείς- ώστε να βρεθεί το «πάτημα» και η δικαιολογία για την κατάθεση της τροπολογίας με την οποία υποχρεώνονται οι οδηγοί να ξαναβάλουν μπρος τα φορτηγά τους.

Τα προβλήματα στην αγορά είχαν ήδη αρχίσει να γίνονται αισθητά χθες και στην Αθήνα, χωρίς πάντως να λείπουν ακόμη από το λιανεμπόριο είδη πρώτης ανάγκης ή να παρατηρούνται ελλείψεις σε οπωροκηπευτικά και νωπά προϊόντα, καθώς η τροφοδοσία των μεγάλων σουπερμάρκετ και της λαχαναγοράς γίνεται όλες αυτές τις μέρες με ίδια μέσα.

Μεγαλύτερα προβλήματα αντιμετωπίζουν άμεσα οι μεταποιητικές και εξαγωγικές επιχειρήσεις. Οι μεν λόγω της έλλειψης πρώτων υλών, η οποία, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων, έχει επηρεάσει ή διακόψει την παραγωγή πολλών εργοστασίων, και οι δε επειδή οι ακυρώσεις και αναπροσαρμογές των συμβολαίων με πελάτες προκαλούν χρηματοδοτική ασφυξία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που κοινοποίησαν χθες στον πρωθυπουργό οι εξαγωγείς, περισσότερες από 200 εξαγωγικές επιχειρήσεις υπολειτουργούν, ενώ άλλες με ευπαθή προϊόντα (ιχθυοτροφεία, αγροτικά προϊόντα κ.ά.) βρίσκονται προ «ολοκληρωτικής καταστροφής». Περισσότερα από 6.000 κοντέινερ με εξαγώγιμα προϊόντα και πρώτες ύλες βρίσκονται σήμερα ακινητοποιημένα στα τελωνεία, ενώ υπολογίζεται ότι οι απώλειες αντιστοιχούν σε 48 εκατ. ευρώ ημερησίως.

Από την πλευρά της η Κεντρική Ενωση Επιμελητηρίων επισήμανε στην επιστολή της προς τον Γ. Παπανδρέου ότι η αγορά υφίσταται τεραστίων διαστάσεων ζημιά και μόνη λύση είναι η απόλυτη τήρηση της νομιμότητας μετά την αποτυχία του διαλόγου.

Ο πρόεδρος του ΣΕΒ Δημήτρης Δασκαλόπουλος μίλησε για «συντεχνιακή αδιαλλαξία, η οποία αποτελεί πρόκληση για την κοινωνία».

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ Κων/νος Μίχαλος έκανε λόγο για «καταστροφική ολιγωρία ως προς την εφαρμογή των νόμων του κράτους» και ζήτησε από τον πρωθυπουργό να αναλάβει προσωπικά την ευθύνη.

Τους έριξαν με κυνηγετικό όπλο

Τους πυροβόλησαν! Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξαν οι αστυνομικοί της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών, που χθες ολοκλήρωσαν την έρευνα για το μέσο με το οποίο έγινε επίθεση σε βάρος κομβόι 20 φορτηγών Δ.Χ. -συνοδευόμενων από περιπολικά- στη νέα εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας.

Οπως διαπιστώθηκε από τα εργαστήρια της ΕΛ.ΑΣ. οι φθορές που προκλήθηκαν στα δύο φορτηγά προήλθαν από κυνηγετικό όπλο, και συγκεκριμένα είτε από αυτοσχέδια φυσίγγια είτε από φυσίγγια μεγάλου μεγέθους (τρίβολα).

Τα αποτέλεσματα της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών δίνουν νέα τροπή στις έρευνες, δεδομένου ότι πλέον είναι ξεκάθαρο πως δεν πρόκειται για μια επίθεση με πέτρες ή αεροβόλο, αλλά με κυνηγετικό όπλο.

Στο μικροσκόπιο των αστυνομικών της υποδιεύθυνσης Βορειοανατολικής Αττικής έχουν μπει οι καταθέσεις των οδηγών που συμμετείχαν στο κομβόι προκειμένου να οδηγηθούν στον εντοπίσμό των δραστών. Ιδιαίτερα μεγάλη βαρύτητα δίνουν στην κατάθεση του ενός από τους δύο οδηγούς που δέχτηκαν τα πυρά και ο οποίος από την πρώτη στιγμή είχε πει στους αστυνομικούς ότι οι δράστες «ξεφύτρωσαν» από τα χωράφια.

Πάντως, από το βράδυ της Τρίτης έχει σχηματιστεί δικογραφία για «απόπειρα ανθρωποκτονίας», κατόπιν εντολής της προϊσταμένης της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθήνας, Ελένης Ράικου.

Στα άκρα

! Κατηγορεί την κυβέρνηση ότι «σπρώχνει την κατάσταση στα άκρα» ο Πάνος Παναγιωτόπουλος, εκφράζοντας εμμέσως τη διαφωνία της Ν.Δ. με την τροπολογία. «Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με την πολιτική της βάζει δυναμίτη στα θεμέλια της κοινωνικής ειρήνης» δήλωσε. «Επιδιώκει μετωπική σύγκρουση».

Ταυτόχρονα, ο εκπρόσωπος της Ν.Δ. κάλεσε τους ιδιοκτήτες φορτηγών να μη δημιουργήσουν περισσότερα προβλήματα με τις κινητοποιήσεις τους στην καθημερινότητα εκατομμυρίων συμπολιτών τους.

Ελλειψη τσιμέντου, στάση εργασιών

Σταματούν σήμερα οι εργασίες σε τρία εργοτάξια του μετρό Θεσσαλονίκης, λόγω της απεργίας των ιδιοκτητών φορτηγών δημόσιας χρήσης.

Αιτία είναι η έλλειψη τσιμέντου για την κατασκευή τσιμεντένιων πλακών, τοίχων και διαφραγμάτων. Οι εργασίες θα σταματήσουν στα εργοτάξια «Ευκλείδη», «Φλέμινγκ» και «Ανάληψη». Στα δύο τελευταία εργοτάξια θα συνεχιστούν διάφορες άλλες εργασίες, αλλά στον «Ευκλείδη», όπου κατασκευάζονται οι πλάκες για να υποδεχτεί ο σταθμός τους μετροπόντικες, οι εργασίες θα διακοπούν πλήρως. Σύμφωνα με πληροφορίες η διακοπή των εργασιών θα διαρκέσει σήμερα και αύριο, ενώ τηρείται στάση αναμονής, για να διαπιστωθεί ποιες θα είναι οι εξελίξεις την ερχόμενη εβδομάδα.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Απεργίες και εκδηλώσεις διαμαρτυρίας
Συγκοινωνίες-Μεταφορές