Ηλεκτρονική Έκδοση

Πόλεμος Συγκλήτου - Πανάρετου για την Κοινωνική Θεολογία

Επίθεση στον υφυπουργό Παιδείας Γιάννη Πανάρετο έκανε η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Αθηνών, με αφορμή το αίτημά του για την κατάργηση του τμήματος της Κοινωνικής Θεολογίας, λόγω σωρείας παραβάσεων που σχετίζονται με φαινόμενα οικογενειοκρατίας. Ο υφυπουργός έχει στείλει την υπόθεση στον εισαγγελέα.

Ο υφυπουργός Παιδείας, Γ. Πανάρετος Ο υφυπουργός Παιδείας, Γ. Πανάρετος Με σκληρή γλώσσα απάντησε η Σύγκλητος, κατηγορώντας το Γ. Πανάρετο ότι "επιχειρεί μια πρωτοφανή ωμή και βάναυση παρέμβαση στο αυτοδιοίκητο του Πανεπιστημίου και στην επιστημονική του αυτοτέλεια". Υποστηρίζει ότι η επιστολή του υφυπουργού "δεν στοχεύει μόνο στην αποτύπωση φαινομένων οικογενειοκρατίας, αδιαφάνειας και αναξιοκρατίας, τα οποία το ίδιο το Πανεπιστήμιο έχει καταδικάσει, αλλά και στη σπίλωση του συνόλου των μελών ΔΕΠ του Τμήματος".

Η Σύγκλητος κάνει λόγο για "προσωπικές διαπιστώσεις" και "ανεπίτρεπτες γενικεύσεις", υποστηρίζοντας ότι στοχεύουν στην επιρροή της κοινής γνώμης, με σκοπό να παγιωθεί η πεποίθηση ότι το δημόσιο πανεπιστήμιο είναι "είναι σαθρό, αδιαφανές και κοινωνικά αδιάφορο".

Ο Γ. Πανάρετος έστειλε σήμερα και νέο έγγραφο στην εισαγγελία Αθηνών, ζητώντας να διερευνηθούν οι τυχόν ποινικές ευθύνες που προκύπτουν από την ένορκη διοικητική εξέταση.

Τη διατήρηση του τμήματος ζητά ο Ιερώνυμος

Την αντίθεσή του στην κατάργηση του τμήματος και την απορρόφησή του από το τμήμα Θεολογίας του πανεπιστημίου Αθηνών, εξέφρασε με επιστολή του και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.

Ζητά από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να αντιμετωπίσει "πατρικά"  τους προπτυχιακούς, μεταπτυχιακούς, διδακτορικούς φοιτητές του τμήματος. "Σήμερα, που το έλλειμμα ανθρωπιστικής παιδείας υποβαθμίζει την ποιότητα του κοινωνικού μας βίου η κατάργηση ενός Πανεπιστημιακού Τμήματος, όπως της Κοινωνικής Θεολογίας, προφανώς αποδυναμώνει ακόμη περαιτέρω το πολιτισμικό μας γίγνεσθαι", αναφέρει.

Εισαγγελική έρευνα για την οικογενειοκρατία στα ΑΕΙ

Τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για τις καταγγελίες περί οικογενειοκρατίας στα ΑΕΙ διέταξε η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Ελένης Ράικου.

Την έρευνα ανέλαβε ο Εισαγγελέας Πρωτοδικών, που καλείται να διερευνήσει καταγγελίες και στοιχεία σχετικά με διορισμούς σε πανεπιστημιακές θέσεις συγγενών υπηρετούντων διδασκόντων.

Η εισαγγελική έρευνα θα επικεντρωθεί στη διερεύνηση περιπτώσεων τέλεσης αδικημάτων, όπως αυτά της παράβασης καθήκοντος και ψευδούς βεβαίωσης και στον εντοπισμό των υπαιτίων.

Τον Σεπτέμβριο, το υπουργείο Παιδείας ζήτησε όλα τα ιδρύματα της χώρας να στείλουν στοιχεία για ύποπτους διορισμούς.

Ήδη, ο υφυπουργός Παιδείας Γιάννης Πανάρετος απέστειλε στην εισαγγελία αναφορά σχετικά με εκτεταμένα κρούσματα στο τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας του πανεπιστημίου Αθηνών, κάνοντας λόγο για "παρανομίες πρωτοφανούς έκτασης".

Επίσης, με απόφαση του υπουργείου έχουν παγώσει ή ακυρωθεί πολλές επίμαχες πράξεις διορισμών ή εξέλιξης μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού Πανεπιστημίων.

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

23 σχόλια

21 Ο/Η Νίκος Σταθόπουλος έγραψε: (πριν 8 έτη)
Προφανώς και να καταργηθούν αυτά που προτείνει ο αναγνώστης σας!
Είδε κανείς να παράγουν τίποτα άλλο από σπατάλη δημόσιου χρήματος και αγράμματους;

Φτάνει πια!

Οι 'δημόσιες σχέσεις' των πανεπιστημίων με τους πελάτες τους είναι φυσιολογικές. Δεν είναι ιδεατά μοναστήρια, οικονομικές μονάδες είναι.

Τα πενεπιστήμια του πολιτισμένου κόσμου παράγουν έρευνα, δηλαδή γνώση και πλούτο. Τα δικά μας παράγουν στην πλειοψηφία τους άγνοια και τεμπελιά. Γι αυτό και δεν τολμάνε να αξιολογηθούν.
22 Ο/Η ΚΜ έγραψε: (πριν 8 έτη)
Αγαπητέ κ. KCN

Εάν έχετε κάποια σχέση με οποιαδήποτε επιστήμη θα αντιλαμβάνεστε ότι τα δύο διαδοχικά σχόλιά σας καταρρίπτουν οποιαδήποτε Λογική (είτε Αριστοτέλεια έιτε Διαλεκτική είτε Μαθηματική).

Στο πρώτο ισχυρίζεστε ότι "Για να γινεις μελος ΔΕΠ στα ελληνικα πανεπιστημια ειτε θα πρεπει να εισαι μελος οικογενειας καθηγητη ειτε να εχεις κανει διδακτορικο και να εισαι το αγαπημενο παιδι του καθηγητη" (έτσι!). Τελεία και παύλα και "καθαρίσατε". Χώρος για αξιοκρατία και επιστημονικά κριτήρια το κενό σύνολο! Παντού και πάντα (στα ελληνικά ΑΕΙ) και πάει και τελείωσε.

Στο δεύτερο ισχυρίζεστε "Έχω παραδείγματα οικογενειοκρατίας στο ΕΚΠΑ (πχ Χημικό) αλλά και εκλογής μελών ΔΕΠ επειδή ήταν πολλά χρόνια μαζί με τον καθηγητή." Τώρα αυτό που πριν ήταν το όλον (όλα τα τμήματα σε όλα τα ΑΕΙ) μεταβλήθηκε σε μερικά παραδείγματα (αλήθεια, ποια;) σε ένα τμήμα σε ένα πανεπιστήμιο.

Αν και καν δεν πιστεύω ότι έχετε ορθή αντίληψη της πραγματικότητας, λόγω των έωλων συλλογισμών σας, προσωπικά κι εγώ πιστεύω ότι παραδείγματα και οικογενειοκρατίας και αναξιοκρατίας πάντα μπορούμε να βρούμε σε όλους τους χώρους, σε όλες τις σφαίρες της παραγωγής, της επιστήμης, της εκπαίδευσης, της πολιτικής, κ.λπ. και σε όλες τις χώρες. Το ζήτημα δεν είναι αν υπάρχουν τέτοια παραδείγματα για κάποιο συγκεκριμένο χώρο. Το ζήτημα είναι αν αυτά τα παραδείγματα χαρακτηρίζουν το σύνολο, οπότε τότε όντως υπάρχει θέμα.

Τα άλλα θέματα που θίγετε (ορισμός τριμελών, ψηφοφορίες, εξέλιξη μελών ΔΕΠ, κ.λπ.), και πάλι απαιτούν συνολική θεώρηση και όχι αφορισμούς δύο γραμμών.

Όμως είναι δύσκολο πράγμα να διατυπώνει κάποιος θέσεις και όχι αφορισμούς.
23 Ο/Η ΚΜ έγραψε: (πριν 8 έτη)
Άντε πάλι.

Κύριε gis,

Σύζυγοι υπάρχουν στα ίδια τμήματα συχνά επειδή οι παλιοί βοηθοί που μετεξελίχθηκαν σε ΔΕΠ με το νόμο του 1981 τάφτιαχναν μεταξύ τους, συχνά με συνέπεια το ... στεφάνι. Άνθρωποι που δουλεύουν στον ίδιο χώρο συχνά 10 και 12 ώρες είναι μοιραίο να οδηγούνται και σε διαπροσωπικές σχέσεις. Κύριε ελέησον, με τι χρειάζεται να ασχολούμαι και να εξηγώ τώρα!

Το ζήτημα είναι όταν ένα ζεύγος ήδη παντρεμένο υποβάλει υποψηφιότητα και εκλέγονται και οι δύο στο ίδιο Τμήμα (τέτοια είναι και η περίπτωση του κ. Πανάρετου). Και πάλι βέβαια, υπάρχουν γνωστά παραδείγματα εξαιρετικών επιστημόνων που συνένωσαν και τις ζωές τους και που θα μπορούσαν να εκλεγούν οπουδήποτε λόγω της αξίας τους. Άλλωστε δε γνωρίζω νόμο που να απαγορεύει σε δύο δαικεκριμένους επιστήμονες να παντρεύονται ούτε γνωρίζω πανεπιστήμιο που δε θάθελε τέτοια ζεύγη. Το ζήτημα βέβαια είναι στην περίπτωση που ΔΕΝ είναι αξιόλογοι επιστήμονες και οι δύο (ή και κανένας) και παρ' όλα αυτά εκλέγεται και ο μη αξιόλογος (προκειμένου το τμήμα να μη χάσει τον αξιόλογο) ή εκλέγονται οι δύο μη αξιόλογοι για άλλους λόγους (π.χ. λόγω πολιτικής παρέμβασης).

Κύριε Νικο,

Τι θα πει "Προφανώς και να καταργηθούν αυτά που προτείνει ο αναγνώστης σας!";

Όσο αφορά την παραγωγή των πανεπιστημίων τώρα, μήπως υπερβάλλετε λιγάκι λέγοντας ότι "Είδε κανείς να παράγουν τίποτα άλλο από σπατάλη δημόσιου χρήματος και αγράμματους;". Ας πούμε, εγώ είδα να παράγουν όλο το ελληνικό επιστημονικό δυναμικό. Ξέρω ότι κάποιοι επιθυμούν η Ελλάδα να γυρίσει στην παλαιολιθική εποχή και ως εκ τούτου οι επιστήμονες γι' αυτήν θεωρούνται από αυτούς ως περιττή πολυτέλεια, αλλά όχι κι έτσι.

Είδα ακόμη να παράγουν εξαιρετικούς νέους επιστήμονες που δυστυχώς φεύγουν στο εξωτερικό και συνεχίζουν εκεί την καριέρα τους, γίνονται ακαδημαϊκοί, καθηγητές σε Πανεπιστήμια πρώτης γραμμής, αποσπούν σημαντικά διεθνή βραβεία και διακρίσεις. Κοιτάξτε οποιοδήποτε (καλό) Πανεπιστήμιο του εξωτερικού και θα δείτε στις λίστες των καθηγητών του ποσοστό Ελλήνων δυσανάλογα μεγαλύτερο από το ποσοστό του πληθυσμού της Ελλάδας ανάμεσα στις χώρες του ΟΟΣΑ (ή ακόμη κι ανάμεσα στις χώρες της Ε.Ε.). Θα βρείτε ότι η συντριπτική πλειοψηφία από αυτούς έλαβε το πρώτο πτυχίο της από ελληνικό ΑΕΙ.

Αν είχατε οποιαδήποτε σχέση με την ακαδημαϊκή κοινότητα, θα γνωρίζατε επίσης ότι οι καλοί αποφοιτοι αρκετών τμημάτων από ελληνικά ΑΕΙ είναι στις πρώτες επιλογές των πιο σημαντικών ξένων Πανεπιστημίων (Harvard, Cambridge, Prineceton, κ.λπ.) κατά τη διαδικασία επιλογής των μεταπτυχιακών τους φοιτητών και ότι σε αρκετούς από αυτούς προσφέρονται υποτροφίες για να συνεχίσουν εκεί τις σπουδές τους.

Πώς λοιπό διατυπώνετε τέτοιες απόλυτες κρίσεις χωρίς να κοκκινίζετε;

Και όσο για την αξιολόγηση, ποιος σας είπε ότι τα ελληνικά ΑΕΙ δεν αξιολογούνται; Λέτε πράγματα για τα οποία δεν έχετε γνώση. Οι διαφωνίες σχετικά με τις διαδικασίες αξιολόγησης εστιάζονται στο ζήτημα που "καίει" στις μέρες μας: Ποιος θα κάνει την αξιολόγηση αυτή; Ιδιωτικές εταιρείες και φορείς τους; Θα αξιολογεί ας πούμε η Ιντρακόμ τη δουλειά στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων του ΕΜΠ; Θα την αξιολογεί κάποια ιδιωτική εταιρεία, ίδια με αυτήν που αύριο θα αξιολογεί τα διάφορα ΙΕΚ της "αρπαχτής"; Ή θα αξιολογούνται από ακαδημαϊκό προσωπικό με ακαδημαϊκές διαδικασίες;

Αλλά αρκετά. Έχουμε και άλλα πράγματα να ασχοληθουμε.
Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 23

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Εκκλησιαστικά & θρησκευτικά θέματα
Εκπαίδευση
Υπουργείο Παιδείας
Για το ίδιο θέμα
Κατάργηση τμήματος λόγω οικογενειοκρατίας ζητά ο Πανάρετος