Έντυπη Έκδοση

«Δεν πληρώνω» και σε λεωφορεία-Αττική Οδό

Επόμενος «σταθμός» ανυπακοής η Αττική Οδός και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Εκατοντάδες πολίτες, από όλες τις γειτονιές της Αθήνας, συναντήθηκαν δεύτερη φορά μέσα σε δέκα μέρες, με στόχο να διευρύνουν το μέτωπο του «Δεν πληρώνω».

Στις 6 Φεβρουαρίου, θα επιχειρηθεί το άνοιγμα διοδίων της Αττικής Οδού, ενώ την πρώτη εβδομάδα του ίδιου μήνα, οπότε τίθενται σε ισχύ οι αυξήσεις των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες, αποφάσισαν να αρνούνται την πληρωμή εισιτηρίου, εκφράζοντας την αντίθεσή τους «στο χαράτσι της αύξησης».

«Προτείνουμε κατ' αρχάς την πρώτη εβδομάδα και στη συνέχεια θα προχωρήσουμε με την ίδια ή και άλλες μορφές αντίστασης μέχρι να υποχωρήσει η κυβέρνηση. Συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, πορείες στις γειτονιές και "κινούμενες καταλήψεις" μέσων μαζικής μεταφοράς, θα είναι σίγουρα μερικές από τις κινητοποιήσεις μας», λέει η Μαρία Γασπαρινάτου, μέλος του «Ακρίβεια STOP», της κίνησης που κάλεσε σε παναττικό συντονισμό όσους φορείς και ενώσεις πολιτών θέλουν να αντισταθούν στις αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση στις συγκοινωνίες.

Την περασμένη Τετάρτη πραγματοποιήθηκε και δεύτερη συνάντηση. Η συγκέντρωση οργανώθηκε από τη δημοτική κίνηση Γαλατσίου «Αλλος δρόμος» και το «παρών» έδωσαν εκτός από την επιτροπή «Ακρίβεια STOP» και το Πανελλαδικό Συντονιστικό Επιτροπών Αγώνα κατά των Διοδίων, συλλογικότητες και απλοί πολίτες από όλο το λεκανοπέδιο. Ο στόχος αυτή τη φορά ήταν ένας: το άνοιγμα της μπάρας και στην Αττική Οδό.

«Είναι μια πρώτη διερευνητική συζήτηση», είπε ο Αρης Παπαδοκωστόπουλος από τον «Αλλο δρόμο», «ωστόσο θα έχει σημασία δημοτικά σχήματα και κινήσεις πολιτών να συντονίσουμε τις προσπάθειές μας ώστε να ανοίξουμε ταυτόχρονα τις μπάρες σε όλους τους σταθμούς διοδίων της Αττικής Οδού που διατρέχει την Αττική».

Σχεδόν κανείς από τους παρευρισκόμενους δεν φάνηκε να έχει ενδοιασμούς ότι η Αττική Οδός πρέπει να είναι το επόμενο μέτωπο:

«Η Αττική Οδός έχει ήδη ξεχρεωθεί. Αρχικά υπολόγιζαν ότι θα ξεχρεωθεί σε 30 χρόνια, βάσει του υπολογισμού ότι τα διερχόμενα αυτοκίνητα θα ήταν 30 χιλιάδες την ημέρα, τη στιγμή που είναι περισσότερα από 200 χιλ. Πρόκειται και εδώ για μία σύμβαση που είναι κομμένη και ραμμένη γι' αυτούς που έχουν κάνει την επένδυση. Το κίνημα των διοδίων χτυπάει την καρδιά του συστήματος και δεν πρέπει να αποδυναμωθεί. Αντίθετα. Το θέμα δεν είναι οι νομικές λεπτομέρειες που ενδεχομένως διαφοροποιούνται στην Αττική Οδό. Το θέμα είναι με ποιανού το μέρος είναι το δίκιο. Δεν μπορεί να πληρώνουμε για ένα δρόμο, που ήδη έχει ξεχρεωθεί, τόσο υψηλό αντίτιμο», εξηγεί ο Στρατής Λουπάτατζης από την Επιτροπή κατά των Διοδίων στη ΒΑ Αττική.

«Υπάρχει ένα ζωηρό πνεύμα ανυπακοής και μια διάθεση για δράση. Είναι πολύς κόσμος στην Ηλιούπολη, την Αργυρούπολη και τις γύρω περιοχές που έχει τη διάθεση να κινητοποιηθεί στα διόδια της Αττικής Οδού», θα συμπληρώσει ο Αρης Παρασκευόπουλος, μέλος πρωτοβουλίας πολιτών από το Καλαμάκι.

«Γνωρίζω αρκετό κόσμο που ήδη έχει τολμήσει να σηκώσει την μπάρα και στα διόδια της Αττικής Οδού. Και νομίζω ότι, αν ξεκινήσουμε, είναι πολλοί αυτοί που θα μας ακολουθήσουν», πρόσθεσαν πολίτες από την Κίνηση Πολιτών Νίκαιας Ρέντη.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Οδικό δίκτυο και ασφάλεια
Συγκοινωνίες-Μεταφορές