Έντυπη Έκδοση

Καταγγέλλει πλήρη ασυδοσία της Cosco και καταστρατήγηση των εργασιακών σχέσεων

Για πλήρη ασυδοσία στη λειτουργία της Cosco στη λιμενική βιομηχανία και για καταστρατήγηση των εργασιακών σχέσεων στον προβλήτα ΙΙ του λιμανιού του Πειραιά που διαχειρίζεται η ΣΕΠΑ Α.Ε., θυγατρική της κινεζικής εταιρείας, έκανε λόγο χθες ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) Γ. Γεωργακόπουλος.

Υποστήριξε ακόμα ότι η Cosco επιβάλλει όρους στην ελληνική κυβέρνηση, ο προβλήτας ΙΙ λειτουργεί σαν αυτόνομο κρατίδιο, χαρακτήρισε μύθο αυτό που λέγεται ότι δημιουργήθηκαν χιλιάδες θέσεις εργασίας και τόνισε ότι κανείς δεν απαντά ούτε από την πολιτεία αλλά ούτε και από την Cosco πόσοι εργαζόμενοι και κάτω από ποιες συνθήκες εργάζονται στον προβλήτα ΙΙ.

Οι καταγγελίες του προέδρου της ΟΜΥΛΕ έγιναν κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που δόθηκε με αφορμή τη χθεσινή πανευρωπαϊκή κινητοποίηση λιμενεργατών και εργαζομένων σε όλα τα λιμάνια, με επίκεντρο τις εργασιακές σχέσεις στα λιμάνια της Ευρώπης.

Λόγω της δράσης αυτής στον Πειραιά βρέθηκε αντιπροσωπεία του IDC (Διεθνές Συμβούλιο Λιμενεργατών) αλλά και συνδικαλιστές από τα λιμάνια της Αμβέρσας, της Ισπανίας, της Γαλλίας, της Μάλτας, της Κύπρου.

«Με την εκχώρηση του προβλήτα ΙΙ απελευθερώθηκε η λιμενική εργασία», τόνισε ο πρόεδρος της Ενωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ Ν. Γεωργίου και υποστήριξε ότι οι συνάδελφοί του που δουλεύουν για την Cosco δεν έχουν τη δυνατότητα ούτε συνδικαλιστικής εκπροσώπησης.

«Τα πάντα τα σκιάζει η φοβέρα και η σκλαβιά σε αυτό τον προβλήτα», υποστήριξε ο Γ. Γεωργακόπουλος, ανέφερε ότι οι εργαζόμενοι εκεί δεν έχουν τη δυνατότητα υπογραφής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και τόνισε ότι πρόκειται για πανευρωπαϊκή πρωτιά, αφού, όπως είπε, πουθενά αλλού δεν υπάρχει αυτό το καθεστώς.

Εκρουσε μάλιστα τον κώδωνα του κινδύνου, λέγοντας πως εάν σύντομα δεν ανακοπεί αυτό το καθεστώς θα γίνει απειλή και για τους εργαζομένους σε άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια.

Να σημειωθεί ότι χθες και ενώ βρισκόταν σε εξέλιξη η κινητοποίηση των λιμενεργατών, η πρεσβεία της Κίνας προσκάλεσε αντιπροσωπεία Ελλήνων βουλευτών να επισκεφθούν τον προβλήτα ΙΙ για να δουν από κοντά τις συνθήκες εργασίας.

Λέγεται ότι η παρουσία συνδικαλιστών από την Αμβέρσα χθες στον Πειραιά, προβλημάτισε έντονα την κινεζική πλευρά καθώς είναι το μοναδικό ευρωπαϊκό λιμάνι όπου διατηρεί terminal η Cosco αλλά με εφαρμογή των εργασιακών όρων.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Απασχόληση και ανεργία
Λιμάνια και Ναυπηγεία