Έντυπη Έκδοση

Επιτέλους τέλος με την «κατάρα» της Κατάρας

Ο «βραχνάς» της Κατάρας Τρικάλων, με την κυκλοφοριακή συμφόρηση από χιλιάδες αυτοκίνητα ή τη διακοπή της συγκοινωνίας τον χειμώνα μεταξύ Ηπείρου-Θεσσαλίας λόγω κακοκαιρίας, ανήκει στο παρελθόν. Η παράδοση δύο νέων τμημάτων της Εγνατίας οδού, μήκους 17,5 χιλιομέτρων, πυροδότησε νέα ένταση ανάμεσα στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά και τον βουλευτή κι εκπρόσωπο του ΠΑΣΟΚ για τα δημόσια έργα Γιάννη Μαγκριώτη.

Ειδικότερα, πρόκειται για τα τμήματα:

*Από τη σήραγγα Δρίσκου Ιωαννίνων μέχρι τον κόμβο του Αράχθου 2,5 χλμ. που περιλαμβάνει και τη γέφυρα Αράχθου, τη μεγαλύτερη στην Εγνατία οδό, μήκους 1.034 μέτρων.

*Από κόμβο Μετσόβου Ιωαννίνων μέχρι κόμβο Παναγιάς-έξοδο προς Θεσσαλία 15 χλμ., που βάζει οριστικά τέλος στη συγκοινωνία μέσω Κατάρας. Συντομεύεται δηλαδή η διαδρομή μέχρι τα Ιωάννινα, κατά περίπου 1,5 ώρα και απομένουν ακόμη 31 χιλιόμετρα από Παναγιά προς Γρεβενά.

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ υποστήριξε ότι τον Μάιο θα μπορεί κάποιος να διατρέχει ολόκληρη την Εγνατία οδό, από την Ηγουμενίτσα ώς τους Κήπους Εβρου.

*Οι καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν στο έργο αποδόθηκαν από τον υπουργό στην κακοκαιρία και τη γεωλογική αστάθεια της περιοχής.

*Σε ό,τι αφορά το αντίτιμο, θα υπάρχουν 8 σταθμοί διοδίων, εκ των οποίων ο 1ος εγκαινιάζεται τον Μάιο στον Πολύμυλο Κοζάνης.

«Σε 5 περίπου χρόνια κάνουμε περισσότερο έργο από αυτό που έγινε σε ολόκληρη την προηγούμενη εικοσαετία και αυτό ούτε κρύβεται ούτε μηδενίζεται», ισχυρίστηκε ο κ. Σουφλιάς.

Η στάση Σουφλιά πυροδότησε νέα κόντρα με τον Γ. Μαγκριώτη, ο οποίος κάλεσε τον υπουργό να δώσει στοιχεία για τις πιέσεις που δέχεται το ΥΠΕΧΩΔΕ σε ό,τι αφορά τη χορήγηση επιπλέον κονδυλίων από ορισμένους αναδόχους του έργου. Τόνισε ακόμη ότι:

*Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ επιδίδεται σε διαρκείς εξαγγελίες, μολονότι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του οριζόντιου άξονα προέβλεπε πως το έργο θα τελειώσει το 2006. Ηδη μάλιστα 400 χλμ. από τα 670 είχαν παραδοθεί από το 2004.

*Η κυβέρνηση επέβαλε στην εταιρεία Εγνατία Α.Ε. να δανειστεί 800 εκατ. ευρώ για να χρηματοδοτήσει το έργο με υποθήκη τα μελλοντικά διόδια της Εγνατίας.

*Οι τρεις Κάθετοι Αξονες θα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί πριν το 2008, ενώ δεν υπάρχει περίπτωση να τελειώσουν πριν το 2010.

*Καταστρατηγήθηκαν κανόνες ποιότητας, προδιαγραφών και ασφάλειας των κατασκευών.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
ΥΠΕΧΩΔΕ
Οδικό δίκτυο και ασφάλεια