Έντυπη Έκδοση

ΠΟΛΕΟΔΟΜΗΜΕΝΟ ΤΟ 20% ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΜΕ ΤΙΣ ΑΜΕΣΕΣ ΕΝΤΑΞΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΟΛΗΣ * ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΙ ΝΕΟΙ ΠΟΛΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΥ * ΠΑΣΟΚ: ΚΑΝΟΥΝ «ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ» ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ

Σε Αθήνα 8 εκατ. κατοίκων «πάει» το Ρυθμιστικό Σουφλιά

Χωρίς αντίκρισμα είναι η δήλωση του κ. Σουφλιά ότι το νέο Ρυθμιστικό, που θα καθορίσει την ανάπτυξη της Αττικής την επόμενη 20ετία, προβλέπει συγκράτηση του πληθυσμού στα σημερινά επίπεδα.

Στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, η Κ. Συκιανάκη, πρόεδρος του Οργανισμού Αθήνας που έχει την ευθύνη του Ρυθμιστικού, ομολόγησε ότι με την ήδη πολεοδομημένη περιοχή και τις προβλεπόμενες επεκτάσεις των σχεδίων, ακόμη και αν καλυφθεί το 60% της θεσμοθετημένης δόμησης η επιφάνεια θα είναι αρκετή για να καλύψει τις στεγαστικές ανάγκες 8 εκατ. κατοίκων!

Υπολογίζεται ότι οι άμεσες εντάξεις νέων περιοχών στο σχέδιο αφορούν περίπου 200.000 στρέμματα και με την ολοκλήρωσή τους η πολεοδομημένη επιφάνεια θα φθάνει στο 20% της Αττικής. Ο κ. Σουφλιάς, παρά τις επίμονες ερωτήσεις δημοσιογράφων, δεν θέλησε να προσδιορίσει τις υπό ένταξη περιοχές και τόνισε ότι αποτελούν υπόθεση των δήμων και των νομαρχιών.

Το σχέδιο που παρουσίασε χθες προβλέπεται να δοθεί σε διαβούλευση ώς τα μέσα Σεπτεμβρίου, με προοπτική να κατατεθεί για ψήφιση στη Βουλή στις αρχές Νοεμβρίου. Χθες δόθηκε στους δημοσιογράφους το σχέδιο νόμου, ενώ το πιο καθοριστικό κείμενο, που είναι η μελέτη στρατηγικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων, αναμένεται να δημοσιοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα.

Είναι σαφές ότι δεν προβλέπονται νέοι πόλοι πράσινου, πέρα από τους ήδη γνωστούς που στην πλειονότητά τους παραμένουν στα «θα», όπως το Ελληνικό και το πάρκο Γουδή, ενώ ο κ. Σουφλιάς απέρριψε το αίτημα δήμων και τοπικών φορέων να κηρυχθεί ο Υμηττός εθνικό πάρκο. «Θα γίνει περιαστικό πράσινο», είπε ο υπουργός, αφού άλλωστε και το σχέδιο διατάγματος που παρουσίασε και προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέσα στον Μάιο προβλέπει τη διχοτόμηση της ζώνης απόλυτης προστασίας για να δημιουργηθεί θεματικό πάρκο. Το πράσινο τόξο, που περιλαμβάνει τους ορεινούς όγκους από τη Μεγαρίδα ώς τον Ευβοϊκό, δεν αποτελεί νέο πόλο πράσινου.

Τσιμέντο παντού

Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο των προτάσεων του υπουργείου είναι η επέκταση των ορίων αναφοράς του Ρυθμιστικού από το λεκανοπέδιο σε ολόκληρη την Αττική, που χωρίζεται σε έξι ενότητες, με διακριτά κέντρα και χαρακτήρα, όπου προβλέπεται η ανάπτυξη οικιστικών ενοτήτων μητροπολιτικής και τοπικής εμβέλειας, με την ανάλογη κοινωνική υποδομή. Το Ρυθμιστικό θα έχει χαρακτήρα περιφερειακού χωροταξικού και έχει ενδιαφέρον η αναφορά ότι θα διατηρηθούν οι ρυθμίσεις που έχουν επιβληθεί με προεδρικά διατάγματα. Ανοίγει όμως ένα «παραθυράκι» για την αναθεώρησή τους, αφού στο σχέδιο σημειώνεται ότι «οι ρυθμίσεις τους ενσωματώνονται, εκτός και αν δεν εναρμονίζονται με τις διατάξεις του παρόντος νόμου». Ο κ. Σουφλιάς διευκρίνισε ότι παραμένει στα 20 στρέμματα το όριο αρτιότητας στις εκτός σχεδίου περιοχές, με τις προβλέψεις στα 4 στρέμματα όπως προβλέπει η διάταξη του 1982, ενώ δεν θέλησε να δεσμευτεί για τις παρεκκλίσεις που επιτρέπουν την έκδοση οικοδομικής άδειας σε μικρότερα γήπεδα.

Εμφαση δίνεται στην ανάπλαση περιοχών του κέντρου που σήμερα φθίνουν, χωρίς αναφορές στην παλιότερη πρόταση του υπουργείου για τη θέσπιση κινήτρων ώστε να κατεδαφιστούν ολόκληρα οικοδομικά τετράγωνα και να δημιουργηθούν χώροι πράσινου σε πυκνοδομημένες περιοχές.

Ο κ. Σουφλιάς υπογράμμισε ότι στα προγράμματα αυτά θα προβλέπεται και η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα. Αφήνεται ανοικτό το ενδεχόμενο για αύξηση των συντελεστών δόμησης, αφού σε διάφορα σημεία του σχεδίου σημειώνεται ότι «η οικιστική ανάπτυξη, για πρώτη και δεύτερη κατοικία, θα διοχετευθεί κατ' αρχήν σε υφιστάμενες πόλεις και οικισμούς, ενώ οι επεκτάσεις των σχεδίων πόλης ή νέες αναπτύξεις θα είναι περιορισμένες».

Τα μετρό και τραμ

Ιδιαίτερα αναλυτικές είναι οι προτάσεις του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ στο θέμα των έργων υποδομής. Προβλέπονται επεκτάσεις ή διακλαδώσεις του μετρό, που με προοπτική το 2030 θα διαθέτει οκτώ γραμμές, από τις οποίες η μία κυκλική. Ο κ. Σουφλιάς πάντως παραδέχθηκε ότι η γνωστή γραμμή «U», που θα ξεκινά από το Γαλάτσι και μέσω του κέντρου θα καταλήγει στο Μαρούσι, δεν έχει εξασφαλίσει προς το παρόν χρηματοδότηση. Αποκαλύφθηκε πάντως ότι «ξεχείλωσε» και θα ξεκινά από την Πετρούπολη και θα καταλήγει στη Λυκόβρυση. Δεν προβλέπεται επέκταση του τραμ, για το οποίο ο κ. Σουφλιάς δεν τρέφει... φιλικές διαθέσεις και έχει δηλώσει πως θα το ξηλώσει. Αγνοούνται ακόμη και οι ανακοινώσεις του υπουργείου Μεταφορών για το δίκτυο του Πειραιά. Για τον προαστιακό προβλέπονται διακλαδώσεις προς Ραφήνα, Λαύριο και Λουτράκι.

Ο ενιαίος κεντρικός σταθμός υπεραστικών λεωφορείων θα κατασκευαστεί στον Ελαιώνα, δίπλα στο σταθμό του μετρό, και είναι παλιό πρόγραμμα που έχει εγκαταλειφθεί την τελευταία πενταετία.

Για «υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα αλήθειας» κάνουν λόγο σε κοινή δήλωσή τους οι αρμόδιοι τομεάρχες του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Μαγκριώτης και Σπύρος Κουβέλης, που διακρίνουν προεκλογικές σκοπιμότητες πίσω από τις εξαγγελίες του κ. Σουφλιά. Επισημαίνουν ότι δεν διευκρινίζεται η φέρουσα ικανότητα της Αττικής, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει να μετατραπεί σε «μαύρη τρύπα» και να απειλεί να καταπιεί ολόκληρη τη χώρα.

Εγκωμιαστή ήταν η υποδοχή του δημάρχου Αθηναίων. «Θα πάρουμε μέρος στη διαβούλευση», δηλώνει ο κ. Κακλαμάνης. *

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Νέα Δημοκρατία
Πολεοδομία και Χωροταξία
ΥΠΕΧΩΔΕ
Για το ίδιο θέμα
9 νέα αναψυκτήρια στον Υμηττό
«Ράμπο» και για τα αυθαίρετα