Ηλεκτρονική Έκδοση

Παραθαλάσσια ηχορύπανση στη Θεσσαλονίκη

Σημαντικό πρόβλημα ηχορύπανσης, με ιδιαίτερη επιβάρυνση στο παραθαλάσσιο μέτωπο, αντιμετωπίζει η Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με μελέτη για τα επίπεδα ηχορύπανσης στην αστική παραλιακή ζώνη της πόλης.

Η επιβάρυνση του παραθαλάσσιου μετώπου είναι ιδιαίτερα υψηλή λόγω του οδικού κυκλοφοριακού θορύβου, ο οποίος εξασθενεί σε επίπεδα ακουστικής άνεσης (50-55 ντεσιμπέλ) σε απόσταση περίπου 50 μέτρων.
 
Οι μετρήσεις θορύβου που πραγματοποιήθηκαν στη Θεσσαλονίκη έδειξαν ότι η πόλη έχει σημαντικό πρόβλημα ηχορύπανσης, γεγονός που γίνεται αντιληπτό από την ιδιαίτερη επιβάρυνση σ το οδικό δίκτυο της παραλιακής ζώνης, όπου οι σχετικοί δείκτες ξεπερνούν τα θεσμοθετημένα όρια.
 
Στη σχετική έρευνα επισημαίνεται η ανάγκη εγκατάστασης και λειτουργίας ενός διευρυμένου δικτύου ελέγχου του κυκλοφοριακού θορύβου, το οποίο θα βοηθήσει στην ακριβέστερη χωρική αποτύπωση του προβλήματος , στην έγκυρη ενημέρωση των πολιτών για την κατάσταση του ακουστικού περιβάλλοντος και στο σχεδιασμό προγραμμάτων ελάττωσης της ηχορύπανσης στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
 
Την έρευνα υλοποίησαν οι Α. Κελέσης, Κ. Βογιατζής, Χ.Αντωνιάδης, Μ.Πετρακάκης, Ε.Κούτσαρη, Π. Τζουμάκα, Ι. Τοτονίδης, και Π. Τσιμενίδου από το Τμήμα Περιβαλλοντικών Δράσεων του δήμου Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την εταιρεία Δυναμική Ακουστική και με την εποπτεία του καθηγητή Κ.Βογιατζή του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
 
Όπως εξήγησαν στο 5ο Περιβαλλοντικό Συνέδριο Μακεδονίας που διεξάγεται έως τις 16 Μαρτίου στο Συνεδριακό Κέντρο ΚΕ.Δ.Ε.Α. του Α.Π.Θ., πρόκειται για ένα πιλοτικό πρόγραμμα μετρήσεων του κυκλοφοριακού θορύβου, κατά μήκος της παραλιακής ζώνης της Θεσσαλονίκης, τόσο από την πλευρά της ξηράς, όσο και από την πλευρά της θάλασσας. 
 
Οι μετρήσεις αυτές χρησιμοποιήθηκαν για την εφαρμογή ενός ειδικού λογισμικού πρόβλεψης και αξιολόγησης του περιβαλλοντικού θορύβου ώστε, λαμβάνοντας υπόψη τα αντίστοιχα κυκλοφοριακά και μετεωρολογικά δεδομένα των περιόδων των μετρήσεων, να εκτιμηθεί η στάθμη θορύβου και να γίνει η χωρική αποτύπωση της κατά μήκος της αστικής παραλιακής ζώνης της Θεσσαλονίκης.
 
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ
 

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

3 σχόλια

1 Ο/Η Λάζαρος Αντωνού έγραψε: (πριν 3 έτη)
Aν μετρούσαν και τους ήχους των μαγαζιών της πλατείας Ελευθερίας, κατά τα ξημερώματα και μέχρι τις 9 το πρωί, κάθε παρασκευοσαββατοκύριακο, θα μάζευαν πολύ μεγαλύτερο αριθμό ντεσιμπέλ.....
2 Ο/Η Κωστής Καρακατσάνης έγραψε: (πριν 3 έτη)
Φυσικά ο Δήμος έχει πρόγραμμα την πεζοδρόμηση της Λεωφόρου Νίκης.Δεν κοιτάζει ότι για ένα χιλιόμετρο δρόμου από το Δικαστικό Μέγαρο ως την πλατεία Ελευθερίας χρειάζονται 15 λεπτά...
3 Ο/Η Ντετεκτιβ έγραψε: (πριν 3 έτη)
Είναι όντως πρόβλημα και όχι μόνο Θεσσαλονίκη,τα νησιά έχουν μεγάλο θέμα!
Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 3

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Περιβάλλον & οικολογία
Θεσσαλονίκη