Έντυπη Έκδοση

ΞΕΠΕΡΝΑ ΤΟ 40% ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Α' ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΟΥ ΑΠΕΤΥΧΑΝ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΙΟΥΝΙΟΥ

Μετεξεταστέα η Τράπεζα Θεμάτων

Στα... τυφλά η συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου από τους υποψηφίους της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Σε επανεξέταση τον Σεπτέμβρη οδηγούνται χιλιάδες μαθητές τη Α' Λυκείου, λόγω του αυστηρότερου συστήματος προαγωγής για τη Β' Λυκείου, που προϋποθέτει σε κάθε ένα από τα βασικά μαθήματα, Αλγεβρα, Γεωμετρία, Αρχαία, Νεοελληνική Γλώσσα, Λογοτεχνία, τουλάχιστον το 10 και όχι μέσον όρο 10.

Τοπίο στην ομίχλη οι μετεγγραφές, λίγες μέρες πριν από τη δημοσιοποίηση της βαθμολογίας στις πανελλαδικές εξετάσεις και των βάσεων εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ Τοπίο στην ομίχλη οι μετεγγραφές, λίγες μέρες πριν από τη δημοσιοποίηση της βαθμολογίας στις πανελλαδικές εξετάσεις και των βάσεων εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ Σε πολλά σχολεία του Λεκανοπεδίου, το ποσοστό αποτυχίας στις προαγωγικές της Α' Λυκείου ξεπερνά το 40%, με αποτέλεσμα τον έντονο προβληματισμό εκπαιδευτικών και υπουργείου Παιδείας.

Μιλώντας χθες με καθηγητές σε σχολεία του Περιστερίου, του Αλίμου, των Πατησίων και του Γαλατσίου, τονίστηκε πως ο αριθμός των μετεξεταστέων είναι πρωτοφανής και οφείλεται κυρίως στο νέο τρόπο βαθμολόγησης και λιγότερο στην Τράπεζα Θεμάτων.

Ολα αυτά λίγες ημέρες πριν από τη δημοσιοποίηση της βαθμολογίας στις πανελλαδικές εξετάσεις και των βάσεων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που θα γίνει το αργότερο έως τις 3 Ιουλίου. Την ιδια ώρα, το τοπίο στο θέμα των μετεγγραφών φαίνεται να μην είναι ξεκάθαρο.

Πώς θα μπορέσουν τελικά να κάνουν το μηχανογραφικό τους οι οικογένειες των πρώην ειδικών κατηγοριών; Θα πάρουν μετεγγραφή χωρίς ποσοτικό περιορισμό ή όχι; Γιατί ανάλογα θα φτιάξουν το μηχανογραφικό τους.

Για το θέμα σημειώνει σχετικά ο Στράτος Στρατηγάκης, μαθηματικός - ερευνητής: «Ελεύθερες μετεγγραφές σε όλους όσους ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες (πολύτεκνους, τρίτεκνους και ειδικές κατηγορίες) υποσχέθηκε η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας με δελτίο Τύπου στις 27/3/2014. Αυτό έγινε γιατί κρίθηκε αντισυνταγματική η εισαγωγή υποψηφίων που εξετάστηκαν στα ίδια θέματα με διαφορετικά μόρια. Δηλαδή, για την εισαγωγή στην Ιατρική Αλεξανδρούπολης ο απλός υποψήφιος χρειάστηκε 18.090 μόρια το 2013 ενώ ο υποψήφιος από πολύτεκνη οικογένεια χρειάστηκε 17.539 μόρια.

»Στο νόμο 4264/2014 δεν υπάρχει διατύπωση για ελεύθερες μετεγγραφές. Αντίθετα υπάρχει η έκφραση για τις ειδικές κατηγορίες: "δικαιούνται τη μεταφορά της θέσης εισαγωγής τους σε αντίστοιχη σχολή ή τμήμα" και παρακάτω αναφέρει: "Η κατά τα ανωτέρω μεταφορά της θέσης πραγματοποιείται με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος υποδοχής. Οι δικαιούχοι μεταφοράς δύνανται να υποβάλουν σχετική αίτηση προς το Τμήμα υποδοχής"».

Αυτό δεν σημαίνει ελεύθερες μετεγγραφές, γιατί λείπει η έκφραση χωρίς ποσοτικό περιορισμό, που υπήρχε στο νόμο όταν επιτρέπονταν οι μετεγγραφές. Αυτό το αδιευκρίνιστο κενό, μαζί με τη συνέχεια του νόμου ότι οι λεπτομέρειες θα ρυθμιστούν με υπουργική απόφαση, που ο κ. Λοβέρδος ανακοίνωσε ότι θα είναι έτοιμη γύρω στις 20 Ιουλίου (μετά, δηλαδή, την ολοκλήρωση της συμπλήρωσης των μηχανογραφικών), δημιουργεί μεγάλη ανασφάλεια στους υποψηφίους και τις οικογένειές τους. Από τα μέχρι στιγμής δεδομένα προκύπτει ότι, μάλλον, δεν θα υπάρχουν ελεύθερες μετεγγραφές (χωρίς ποσοτικό περιορισμό).

Ο ποσοτικός περιορισμός που αναμένεται να οριστεί θα δημιουργήσει προβλήματα. Δηλαδή μία τρίτεκνη οικογένεια δεν θα έχει τη σιγουριά ότι το παιδί της θα πάρει μετεγγραφή αν περάσει σε άλλη πόλη. Θα ρισκάρει το παιδί να δηλώσει σχολή σε άλλη πόλη; Η κοινή λογική λέει όχι, γιατί αν δεν πάρει μετεγγραφή δεν θα υπάρχουν χρήματα για τις σπουδές του. Αυτοί που ρισκάρουν ή έχουν άγνοια του τι συμβαίνει μπορεί να δηλώσουν σχολές σε άλλη πόλη και πιθανόν να πάρουν μετεγγραφή».

Κατά τον κ. Στρατηγάκη, οι μετεγγραφές οδηγούν σε αδιέξοδο τα κεντρικά ΑΕΙ της Αθήνας και Θεσσαλονίκης, που βουλιάζουν από φοιτητές ενώ αδειάζουν τα ΑΕΙ της περιφέρειας. Οι χωρίς ποσοτικό περιορισμό μετεγγραφές δημιουργούν πάρα πολλά προβλήματα, γι' αυτό και δεν τις θέλουν οι πανεπιστημιακοί. Δεν υπάρχει, δηλαδή, η βέλτιστη λύση στο πρόβλημα. Κάθε λύση θα έχει μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα. Το θέμα είναι να ξεκαθαρίσει άμεσα το τοπίο, για να ξέρουν οι υποψήφιοι και οι οικογένειές τους πώς να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους. 

Οσμή κομπίνας με εξετάσεις σε ιδιωτικό σχολείο

Σκάνδαλο παραχάραξης εξετάσεων σε γνωστό ιδιωτικό σχολείο της Αθήνας φέρεται να διερευνά το τελευταίο χρονικό διάστημα η Δικαιοσύνη, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της εκπαιδευτικής ιστοσελίδας i-school.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι επικεφαλής ιδιωτικού σχολείου φέρονται την περίοδο των εξετάσεων να προέβησαν σε παραχάραξη ενδοσχολικών διαδικασιών -και πιο συγκεκριμένα της Τράπεζας Θεμάτων για τις εξετάσεις της Α' Λυκείου- δηλώνοντας άλλο πρόγραμμα εξετάσεων στο υπουργείο Παιδείας και άλλο στους μαθητές. Συγκεκριμένα, δήλωναν επισήμως στο υπουργείο ότι για παράδειγμα τη Δευτέρα οι μαθητές θα έγραφαν Αλγεβρα, ενώ κάτι τέτοιο δεν γινόταν - αντίθετα, οι μαθητές εξετάζονταν σε ενδοσχολικό μάθημα. Με αυτόν τον τρόπο, το σχολείο έπαιρνε κανονικά τα μαθήματα από την Τράπεζα Θεμάτων και εν συνεχεία έκανε, σύμφωνα με το δημοσίευμα, ειδικό φροντιστήριο στους μαθητές, οι οποίοι φυσικά «αρίστευαν».

Η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) ανακοίνωσε ότι θα παρακολουθήσει με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την υπόθεση αυτή και θα ζητήσει από τη νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας σκληρούς και εντατικούς ελέγχους στα ιδιωτικά σχολεία, ώστε να εξασφαλιστεί η ισονομία ανάμεσα σε όλους τους μαθητές, η έκδοση νόμιμων τίτλων σπουδών και η διαφάνεια στην πιστοποίηση των προσόντων.

ΚΚΕ: Ενδοσχολική υπόθεση οι προαγωγικές, απολυτήριες εξετάσεις

Το ΚΚΕ, με ανακοίνωσή του, επισημαίνει πως «τόσο η εφαρμογή της "Τράπεζας Θεμάτων" στις προαγωγικές εξετάσεις της Α' Λυκείου όσο και οι συνολικές αρνητικές αλλαγές που έγιναν στην εκπαίδευση και στο Λύκειο ενισχύουν τους ταξικούς φραγμούς, βάζουν περισσότερα εμπόδια στους μαθητές των εργατικών-λαϊκών οικογενειών».

Επίσης ζητεί την απόσυρσή της και τονίζει: «Τα στοιχεία που δημοσιεύονται σήμερα, σύμφωνα με τα οποία σχεδόν 4 στους 10 μαθητές "κόπηκαν" στις προαγωγικές εξετάσεις της Α' Λυκείου, επιβεβαιώνουν τη θέση του ΚΚΕ, οι εξετάσεις να είναι στην αποκλειστική ευθύνη της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών», προσθέτει το ΚΚΕ, ζητώντας «να καταργηθεί η "Τράπεζα Θεμάτων" γενικότερα, οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις να είναι ενδοσχολικές, με ευθύνη του εκπαιδευτικού προσωπικού, που είναι σε θέση να σταθμίζει τις ανάγκες, τη γενική προσπάθεια και το κοινωνικό περιβάλλον των μαθητών».

* Να θεωρηθεί πιλοτική τουλάχιστον για τη φετινή χρονιά η εφαρμογή της νέας μεθόδου, ζητεί η ΔΗΜΑΡ. Επικαλείται το ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό μετεξεταστέων στις προαγωγικές εξετάσεις της Α' Λυκείου, που διεξήχθησαν κατά 50% μέσω της Τράπεζας Θεμάτων, και κάνει λόγο για την ανεπαρκή συγκρότηση και λειτουργία του νέου θεσμού.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση
Σχολές/Πανεπιστήμια
Πανελλαδικές