Έντυπη Έκδοση

Μάθημα ανθρωπιάς και αλληλεγγύης για ένα σχολείο στη Γάζα

«Ζω σ' έναν προσφυγικό καταυλισμό στα κατεχόμενα. Το σπίτι μου γκρεμίστηκε απ' τα ισραηλινά τανκς κι έτσι...». Για τη συνέχεια «συμπλήρωσε τα κενά με τη φαντασία σου».

«Η αγάπη βασιλεύει στη ζωή», ζωγραφίζουν ο Δημήτρης και ο Γιώργος «Η αγάπη βασιλεύει στη ζωή», ζωγραφίζουν ο Δημήτρης και ο Γιώργος Πρόκειται για τα «κενά» που άφησε στη Γάζα ο ισραηλινός στρατός. Τα κενά που με κάθε τρόπο τώρα προσπαθούν να αναπληρώσουν εκατοντάδες Ελληνες και δεκάδες σχολεία υπό την ομπρέλα της πρωτοβουλίας των εκπαιδευτικών σωματείων «Ενα σχολείο για τη Γάζα».

Μια παιδική ζωγραφιά, γράμματα αλληλεγγύης, αντιπολεμικά μαθήματα μέσα στην τάξη με «ασκήσεις» όπως η παραπάνω, και κυρίως η συγκέντρωση περίπου 47 χιλιάδων ευρώ για την ανέγερση ενός κατεστραμμένου από τους βομβαρδισμούς σχολείου στη Γάζα.

«Προσπαθούμε να μαζέψουμε χρήματα και να τα πάμε στη Γάζα για να ξαναχτίσουμε ένα σχολείο στη συνοικία Μπέιτ Χανούν. Βρίσκεται κοντά στα σύνορα με το Ισραήλ. Ενα σχολείο που υπέστη μεγάλη καταστροφή», λέει ο Γιώργος Γαλάνης, μέλος της Πρωτοβουλίας «Ενα σχολείο για τη Γάζα». Ηταν να αναχωρήσουν σήμερα, αλλά «τα σύνορα τώρα είναι πιο κλειστά από ποτέ. Το πότε θα πάμε θα το εκτιμήσουμε ανάλογα με το πότε θα είναι περισσότερο πιθανό να τα διαβούμε».

Εκτός από τα χρήματα, η 9μελής επιτροπή των εκπαιδευτικών θα έχει μαζί της και τα (μεταφρασμένα) μηνύματα αλληλεγγύης εκατοντάδων Ελλήνων μαθητών. Η 11χρονη Σοφία από το Κερατσίνι γράφει: «Η αγάπη κερδίζει. Σας αγαπάμε και θέλουμε να σας ευχηθούμε να μη φοβάστε θα σας βοηθήσουμε να το ξεπεράσετε». Ολα τα παιδιά των 22ου και 5ου σχολείου Κερατσινίου συνυπογράφουν: «Εμείς θέλουμε να ξέρετε ότι κάθε μέρα, κάθε ώρα, κάθε λεπτό σάς σκεφτόμαστε και, το σημαντικότερο, θέλουμε να σκέφτεστε ότι έχετε ένα σύμμαχο στη ζωή, κάτι να σας συμπαραστέκεται, μια πατερίτσα για τη Γάζα».

Στην πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών σωματείων μετέχουν 15 Σύλλογοι Δασκάλων και 13 ΕΛΜΕ. Τα χρήματα για το σχολείο συγκεντρώθηκαν με δύο τρόπους. Με κουπόνια του ενός και των πέντε ευρώ, που έπαιρναν οι μαθητές, και με ειδικό λογαριασμό που έχει ανοιχτεί στην Αγροτική Τράπεζα. Το βασικότερο πρόβλημα, όπως λένε από την Πρωτοβουλία, είναι να διασφαλιστεί ότι τα χρήματα θα αξιοποιηθούν ακριβώς για τον λόγο για τον οποίο συγκεντρώθηκαν. Ετσι, όταν καταφέρουν οι εκπαιδευτικοί να φτάσουν στη Γάζα, δεν θα παραδώσουν όλα τα χρήματα. Θα παρακολουθούν το χτίσιμο του σχολείου και το υπόλοιπο μέρος θα το δώσουν αφού διαπιστωθεί η ορθή χρήση τους. «Θέλουμε να διαβεβαιώσουμε κάθε έναν που δίνει έστω και ένα ευρώ ότι δεν θα πάει χαμένο. Τα έξοδα της αποστολής δεν θα είναι από τον λογαριασμό. Είτε από την τσέπη μας είτε από τα σωματεία στα οποία ανήκουν οι εκπαιδευτικοί».

Η Πρωτοβουλία, εκτός των άλλων, στοχεύει και στην αντιπολεμική διδασκαλία μέσα στις τάξεις. Κυκλοφορούν ειδικό έντυπο, χέρι χέρι από δάσκαλο σε δάσκαλο, με ιστορικά στοιχεία για τη Γάζα, ασκήσεις, προτεινόμενη βιβλιογραφία, αντιπολεμικά τραγούδια κ.λπ. Οπως επισημαίνουν, «ελπίζουμε ότι θα βοηθήσει να θυμηθούμε ότι εκτός από την επίσημη γνώση υπάρχει και η μόρφωση».

Για περισσότερες πληροφορίες

http://enasxoleiogiatigaza.blogspot.com

Αριθμός Λογαριασμού στην Αγροτική Τράπεζα: 4260100830920.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση
Λωρίδα της Γάζας
Στο διαδίκτυο