Έντυπη Έκδοση

Ερμ(αι)ούπολη των οχημάτων;

Με το σύνθημα «Πάρτε την πόλη στα πόδια σας» η «Κίνηση πολιτών για μια πόλη χωρίς αυτοκίνητα», ο Σύλλογος Μελετητών Μηχανικών Κυκλάδων και ο Σύλλογος Επιχειρηματιών Εστίασης «Τερψιχόρη» διοργανώνουν το Σάββατο το απόγευμα εκδήλωση διαμαρτυρίας «για να μην κατασκευαστεί οδό διπλής ροής οχημάτων στο παραδοσιακό μέτωπο της πόλης, που θα μετατρέψει την παραδοσιακή Ερμούπολη... σε Καμένα Βούρλα».

Σε συγκέντρωση έξω από την Αγροτική Τράπεζα ενάντια στην υποβάθμιση της πρωτεύουσας των Κυκλάδων καλούν κινήσεις πολιτών Σε συγκέντρωση έξω από την Αγροτική Τράπεζα ενάντια στην υποβάθμιση της πρωτεύουσας των Κυκλάδων καλούν κινήσεις πολιτών Η συγκέντρωση έξω από την Αγροτική Τράπεζα στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων γίνεται μία μέρα μετά την αυριανή σύσκεψη στο δημαρχείο της πόλης, όπου θα συζητηθεί η έγκριση της τροποποίησης της μελέτης με τίτλο «Επικαιροποίηση Κυκλοφοριακής Μελέτης Δήμου Ερμούπολης».

Ο Σύλλογος Μελετητών Μηχανικών Νομού Κυκλάδων επανέρχεται στο θέμα (είχαμε ξαναγράψει σχετικά πριν από ενάμιση χρόνο περίπου) και παρ' ότι, όπως τονίζει, «κατανοεί τα υπάρχοντα εγγενή προβλήματα» εκφράζει τη διαφωνία του με την κυκλοφοριακή μελέτη που συνέταξαν ο συγκοινωνιολόγος Ευάγγελος Καρεκλάς και οι συνεργάτες του για την Ερμούπολη της Σύρου.

«Πρόκειται για μια μελέτη που δεν λαμβάνει υπ' όψιν τον παραδοσιακό χαρακτήρα της πόλης και τις ιδιαιτερότητές της» τονίζει ο Γιώργος Ευριπιώτης, αρχιτέκνων μηχανικός πολεοδόμος, πρόεδρος του Συλλόγου Μηχανικών.

«Η μελέτη αυτή δίνει προτεραιότητα στο όχημα και όχι στον άνθρωπο, στερείται οράματος, φιλοσοφίας και νεωτεριστικής έμπνευσης. "Λύσεις" όπως η διαμόρφωση κυκλικού κόμβου (με συμπεριφορά βρόχου) στην είσοδο του λιμένα, η αμφίδρομη λειτουργία της παραλιακής οδού Ακτής Π. Ράλλη καθ' όλο το μήκος της (έως το άγαλμα Κανάρη) και κυρίως η εκτός κλίμακας προτεινόμενη διαμόρφωση κυκλικού κόμβου στη διασταύρωση των οδών Ακτή Π. Ράλλη και Ελ. Βενιζέλου είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα μιας ανεπίκαιρης, άτολμης και "κατά παραγγελίαν" μελέτης. Ο μελετητής προσπαθεί με διαχειριστικά κυρίως μέτρα να δώσει λύσεις σε σημαντικά προβλήματα. Αντιμετωπίζεται η πόλη μας και σε αυτή τη μελέτη (σημαντικό τμήμα της οποίας με την Υ.Α. ΥΠΠΟ / ΔΝΣΑΚ/ 45448/1271/06 ΦΕΚ 930/Β/2006 χαρακτηρίστηκε ιστορικός τόπος) σαν μια οιαδήποτε μη παραλιακή, μη ιστορική, επαρχιακή πόλη. Ο άνθρωπος, η πόλη και το λιμάνι απόντες. Τα οχήματα πρωταγωνιστές. Συμπαριστάμεθα στην ειλικρινή προσπάθεια του Δήμου Ερμούπολης για την επίλυση του κυκλοφοριακού θέματος, αλλά είναι αδύνατον να συναινέσουμε σε μια μελέτη που στοχεύει στα συμπτώματα και όχι στα αίτια του προβλήματος».

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Ερμούπολης Γιάννης Δεκαβάλλας τονίζει πως η προηγούμενη ηγεσία του Συλλόγου Μελετητών Μηχανικών είχε λάβει μέρος στη διαβούλευση χωρίς να εκφράσει βασικές διαφωνίες. «Οι διαφοροποιήσεις ξεκίνησαν όταν ανέλαβε η νέα ηγεσία. Τα πράγματα είναι απλά. Εχουμε αποφασίσει, με βάση μελέτη που έχει γίνει από ειδικούς συγκοινωνιολόγους, να δημιουργήσουμε ένα εκτεταμένο δίκτυο πεζοδρομήσεων στο ιστορικό κέντρο της πόλης μας. Σε αυτό έχουν συμφωνήσει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και το υπουργείο Πολιτισμού, το οποίο εξήρε τη σημασία που δώσαμε για την προστασία των μνημείων της πόλης μας».

Πριν από περίπου μία εβδομάδα ο Σύλλογος Μηχανικών έστειλε νέα επιστολή στον δήμαρχο Ερμούπολης υποδεικνύοντας μέτρα για την κυκλοφοριακή συμφόρηση της πόλης έως τις 20 Αυγούστου: «Αυτά στοχεύουν στον αποκλεισμό του παραλιακού μετώπου από το κατάστημα Κεχαγιά και από 19.30-03.00 με παράλληλες απλές δράσεις όπως φιλτράρισμα των αυτοκινήτων στο ΙΚΑ -διασταύρωση προς Λαλάκια, εκτός οχημάτων με κάρτα από ξενοδοχεία της πόλης, τα οποία θα μπορούν να εισέρχονται μέχρι τη διασταύρωση Κεχαγιά- προς οδό Ερμου. Τα οχήματα που ίσως εγκλωβιστούν στο πάρκινγκ του τελωνείου θα εξέρχονται από την Ευαγγελίστρια γιατί και η οδός Πρωτοπαπαδάκη προτείνεται να πεζοδρομηθεί κατά την ίδια χρονική και ημερήσια περίοδο».

Στον δήμαρχο Ποσειδωνίας πρότειναν να κλείσει το μέτωπο της κύριας παραλίας έως 18 Αυγούστου και από 20.00 έως 01.30. «Δεν είναι δυνατόν η ωραιότερη απογευματινή βόλτα του νησιού να μετρέπεται σε επικίνδυνο, πολύβουο δρώμενο. Μην ακούτε τις δυνάμεις της καθυστέρησης, μην ακούτε τους ειδικευόμενους ειδικούς», τονίζει ο Σύλλογος Μηχανικών. *

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα