Ηλεκτρονική Έκδοση

Πίξελς αξίας.. δισεκατομμυρίων δολαρίων

Στα παιχνίδια των κοινωνικών δικτύων, οι χρήστες αγοράζουν όπλα, προσφέρουν λουλούδια, καλλιεργούν φάρμες και περιποιούνται κατοικίδια αγοράζοντάς τους έπιπλα, φαγητά και ρούχα έναντι πραγματικών χρημάτων. Η υπόστασή τους στον πραγματικό κόσμο, μπορεί να μην είναι τίποτα περισσότερο από λίγα πίξελ, ωστόσο τα λεγόμενα «εικονικά αγαθά», προσφέρουν πολλά εκατομμύρια δολάρια στις εταιρείες κοινωνικών παιχνιδιών.

Συχνά διαθέσιμα έναντι ενός δολαρίου, τα εικονικά εμπορεύματα αποτελούν μία από τις πιο ελκυστικές τάσεις στον κλάδο της τεχνολογίας, όπου σημειώνεται τεράστια ανάπτυξη στον τομέα των παιχνιδιών μέσω κοινωνικών δικτύων όπως το Facebook, το MySpace και το Bebo.

Οι αγορές εικονικών αγαθών στο Facebook εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τα 100 εκατ. δολάρια τους επόμενους δώδεκα μήνες ενώ σύμφωνα με τους ειδικούς θα φτάσουν έως και 5 δισ. δολάρια τα προσεχή πέντε έτη στο σύνολο των κοινωνικών δικτύων.

Η εταιρεία Gaia κάνει ετήσιο τζίρο 1.000.000 δολάρια πουλώντας ψηφιακά προϊόντα μέσω Facebook, όπως αυτιά για κουτάβια και κεραυνούς.

Δέκα στις 15 δημοφιλέστερες εφαρμογές στο Facebook είναι παιχνίδια, που προσελκύουν 100 εκατ. χρήστες το μήνα.

Το Playfish είναι μια επιχείρηση κοινωνικών παιχνιδιών που ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια. Σήμερα έχει 11 online παιχνίδια, τα οποία παίζουν περισσότεροι από 61 εκατ. χρήστες παγκοσμίως.

Κρίσιμο ρόλο στην επιτυχία της επιχείρησης αυτής, όπως και των υπολοίπων, έπαιξαν οι πωλήσεις εικονικών αγαθών, όπως έπιπλα για το κατοικίδιο και καταναλωτικά αγαθά για το εστιατόριο των χρηστών σε παιχνίδια όπως το Pet Society και το Restaurant City.

"Τα εικονικά αντικείμενα στα παιχνίδια του Playfish είναι η βασική πηγή εσόδων της εταιρίας", δήλωσε ο εκπρόσωπος Τομ Σαρις στο BBC.

Στις επιχειρήσεις αυτού του είδους τα έσοδα από τις διαφημίσεις έχουν περιοριστεί σημαντικά. "Έχουμε δύο προσοδοφόρα μοντέλα. Το βασικό είναι η πώληση ψηφιακών αντικειμένων. Το δεύτερο, που είναι οι διαφημίσεις είναι μία πολύ μικρή πηγή εσόδων στην παρούσα φάση ". Ο ίδιος εκτιμά ότι περίπου το 90-95% των εσόδων στον κόσμο των κοινωνικών παιχνιδιών προέρχεται από τα εικονικά αγαθά.

"Αυτό είναι μόνο ένα μέρος της έκρηξη που θα σημειωθεί στις επιχείρησης παιχνιδιών”, υποστηρίζει ο επενδυτής του κλάδου, Τζέρεμι Λιου. Η εταιρία του, Lightspeed Venture Partners έχει επενδύσει 10 εκατ. δολάρια σε εταιρείες "εικονικών αγαθών".

"Βλέπουμε εταιρίες να ξεκινούν από το μηδέν και μέσα σε 18-24 μήνες να βγάζουν δεκάδες και εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια".

Φέτος το Δεκέμβριο, η Zynga, μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις στον κλάδο των κοινωνικών παιχνιδιών, πούλησε μερίδιό της στη ρωσική εταιρία Digital Sky Technologies έναντι 180 εκατ. δολαρίων.

Το Νοέμβριο, η Electronic Arts, έκλεισε συμφωνία εξαγοράς της Playfish έναντι 400 εκατ. δολαρίων.

Το Facebook, εξετάζει το ενδεχόμενο συμφωνίας, σύμφωνα με την οποία θα κρατά ένα μικρό ποσοστό για κάθε αγορά κάποιου χρήστη.

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

4 σχόλια

1 Ο/Η Δώρα έγραψε: (πριν 10 έτη)
Καλά για να καταλάβω... υπάρχουν τόσο βλαμμένα άτομα που πληρώνουν για αέρα κοπανιστό??
2 Ο/Η George έγραψε: (πριν 10 έτη)
61 εκατ. χρήστες παγκοσμίως.
3 Ο/Η Δώρα έγραψε: (πριν 10 έτη)
61 εκατ. χρήστες Χ 10 δολάρια (φερ'ειπειν) έκαστος =610 εκατ. δολάρια...
Μια χαρά κλείνουν τρύπες στο έλλειμμά μας...
Θα κάνω πρόταση στον ανοιχτό διάλογο της κυβέρνησης
4 Ο/Η Τ.Γ έγραψε: (πριν 10 έτη)
Αυτό δεν είναι εικονική βλακεία αλλα πραγματική !!!
Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 4

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Επιστήμη & Τεχνολογία
Με λέξεις-κλειδιά
Πληροφορική και διαδίκτυο