Έντυπη Έκδοση

ΜΙΑ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΓΙΑ ΙΡΗΟΝΕ ΚΑΙ WINDOWS ΡΗΟΝΕ 7

Τα παιδιά συλλαβίζουν ψηφιακά!

Λένε πως τα σημερινά παιδιά «γεννιούνται» μέσα στην τεχνολογία, καθώς η επαφή και η σχέση τους μαζί της ξεκινάει κυριολεκτικά από τα γεννοφάσκια!

Αγαπημένα ζωάκια και γνωστά οχήματα βοηθούν με ήχους και εικόνες τα νήπια να κάνουν την πρώτη γνωριμία τους με τα γράμματα και τις λέξεις, μέσα από το παιχνίδι. Αγαπημένα ζωάκια και γνωστά οχήματα βοηθούν με ήχους και εικόνες τα νήπια να κάνουν την πρώτη γνωριμία τους με τα γράμματα και τις λέξεις, μέσα από το παιχνίδι. Από τις πιο αγαπημένες συσκευές τους, καθ' ότι ιδιαίτερα εντυπωσιακή με όλα τα χρώματα και τους ήχους της, είναι το κινητό τηλέφωνο.

Αν, μάλιστα, πρόκειται για smartphone προηγμένης τεχνολογίας (άρα και προηγμένων δυνατοτήτων, με μπόλικα ενσωματωμένα παιχνίδια), κάθε προσπάθεια απαγόρευσης της χρήσης του αποτελεί αιτία πολέμου στο σπίτι!

Οσο κι αν ακούγονται φωνές ενάντια σ' αυτή την πρακτική (συχνά δικαιολογημένες, όταν η διάρκεια της χρήσης ξεπερνάει τα όρια ασφαλείας που θέτουν οι ειδικοί), υπάρχουν τρόποι αυτή η «σχέση αγάπης» να αποκτήσει νόημα και σκοπό, μέσα από την ενασχόληση του παιδιού με εκπαιδευτικές εφαρμογές για κινητά, οι οποίες διατίθενται είτε δωρεάν είτε με μικρό αντίτιμο στις γνωστές ηλεκτρονικές αγορές των κατασκευαστών και των παρόχων που υπάρχουν στο Διαδίκτυο.

Μια από τις πιο επιτυχημένες διεθνώς παρουσίες, με «εύσημα» και πρωτιές στο ενεργητικό της, έχει ελληνικό χρώμα: η ολιγομελής, πλην πρωτοπόρος, ειδικά σε εφαρμογές για Windows Phone 7, δημιουργική ομάδα της εταιρείας Anlock κατάφερε με τις εκπαιδευτικές εφαρμογές της σειράς «Οι πρώτες μου λέξεις-μαθαίνω τα ζωάκια», που προσφέρονται στα αγγλικά, τα γερμανικά, τα γαλλικά, τα ισπανικά, τα ιταλικά και τα ελληνικά, να παραμείνει στην 1η θέση της κατηγορίας της (παιδικά εκπαιδευτικά προγράμματα) στις ΗΠΑ επί δύο μήνες και να πετύχει ανάλογα υψηλές θέσεις στην Αγγλία, την Αυστραλία, την Ιταλία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία και το Μεξικό...

Ψηλά (αν και πιο δύσκολα εκεί, λόγω του άγριου ανταγωνισμού) βρέθηκε, επίσης, στις αγορές με σημείο αναφοράς την πλατφόρμα iOS για iPhone, στις κατηγορίες Games/Educational και Games/kids, έχοντας παρουσία σε 36 χώρες, παρά τη σχετικά σύντομη προϊστορία της.

Γιατί, όπως μας αποκάλυψε ο Γιώργος Καραβίας, ιδρυτής της Anlock και προγραμματιστής των εφαρμογών σε iOS (τα άλλα μέλη της δημιουργικής ομάδας είναι ο προγραμματιστής σε WP7 Δημήτρης Γκανιάτσος και ο γραφίστας Κωνσταντίνος Γιαννούδας), έπιασαν δουλειά μόλις τον Ιούλιο του 2010 και η πρώτη εφαρμογή έκανε την εμφάνισή της την 1η Μαρτίου του 2011. Από τότε το σύστημα διευρύνθηκε γοργά, καλύπτοντας έξι γλώσσες σε δύο πλατφόρμες, με αλλεπάλληλες εκδόσεις, αναβαθμίσεις και ολοκληρωμένη τεχνική υποστήριξη ως ανταπόδοση της αγάπης του κοινού.

Κι επειδή οι άνθρωποι είναι λίγοι και το περιβάλλον οικογενειακό («προγραμματιστής από το καθιστικό του» αυτοχαρακτηρίστηκε ο Γιώργος Καραβίας, ο οποίος σπούδασε μεν οικονομικά και εργάστηκε στον χώρο του εμπορίου, αλλά τελικά τον κέρδισε το χόμπι του, που έγινε δουλειά του...), τον ρόλο του δοκιμαστή των εκπαιδευτικών εφαρμογών και αυστηρού κριτή της ποιότητάς τους ανέλαβαν -ιδανική επιλογή!- τα δύο παιδιά του, ηλικίας σήμερα 3 και 5 χρόνων!

Φυσικά, όταν βγαίνεις από το καθιστικό σου στην «Αγρια Δύση» των ηλεκτρονικών αγορών (η διάθεση της εφαρμογής γίνεται μόνο μέσω αυτών, αντί ποσού 2 δολαρίων για την πλήρη έκδοση και δωρεάν για τη lite -δοκιμαστική) τα πράγματα παύουν να είναι «οικογενειακά». Μπορεί η φιλοσοφία της Apple (που ακολούθησαν και οι άλλες ηλεκτρονικές αγορές) να κατάργησε τους μεσάζοντες, εξασφαλίζοντας προσβασιμότητα και αμεσότητα στον κάθε προγραμματιστή, όμως η ζωή εκεί έξω κάθε άλλο παρά ρόδινη είναι...

Το marketing είναι δύσκολη υπόθεση κι απ' αυτό εξαρτάται το 70% της επιτυχίας μιας εφαρμογής. Μικρή ανάσα, δυο στοιχεία: πρώτον, οι εκπαιδευτικές εφαρμογές για παιδιά δεν είναι ακόμα τόσο πολλές (μόλις 15.000 στο σύνολο των 500.000 και πλέον εφαρμογών για iPhone) και, δεύτερον, τα «μεγάλα» ονόματα δεν ασχολούνται με την προσαρμογή των διεθνών εφαρμογών τους στις ανάγκες μιας μικρής αγοράς.

«Αυτός είναι ο λόγος που επιζούμε» τονίζει ο Γιώργος Καραβίας, ο οποίος επιμένει να «ξεκλειδώνει με τις εφαρμογές του τη μάθηση, τη χαρά και τη διασκέδαση» για τα παιδιά.

Κάνει πολλά σχέδια, βέβαια, για το μέλλον: αφήνοντας στην άκρη την πλατφόρμα για Android («ως ανοικτό σύστημα, όλοι το πειράζουν και δεν μπορείς να ταιριάξεις εύκολα την εφαρμογή σου με εκατοντάδες διαφορετικές συσκευές» τονίζει), ετοιμάζει με την ομάδα του μια εφαρμογή για iPad, μαζί με νέους κύκλους «ψηφιακού συλλαβισμού» -στα ζωάκια θα κάνουν παρέα τους επόμενους μήνες οχήματα, χρώματα, σχήματα και αντικείμενα του σπιτιού, πάλι σε έξι γλώσσες και με διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας. Κυρίως, όμως, επενδύει ώρες πολλές σε μια καινοτομική προσπάθεια αυτοματοποίησης της εφαρμογής, ώστε -ανάλογα με την πρόοδο του παίκτη- να επιβραβεύονται οι επιλογές του και να βελτιώνεται συνεχώς το επίπεδό του.

«Μας ταιριάζει αυτός ο τρόπος μάθησης», τονίζει αποχαιρετώντας μας, «έχουμε δυνατότητες, κουλτούρα και γλώσσα με μαθηματική δομή. Είμαστε τυχεροί: μπορούμε να το κάνουμε! Τέτοιες δουλειές βάζουν την Ελλάδα στον χάρτη!» Τελευταία ερώτηση: Ποια θεωρείτε τη μεγαλύτερη ώς τώρα επιτυχία σας; Αβίαστη η απάντηση: «Το ότι η Apple πρόβαλε την ελληνική έκδοσή μας στις ΗΠΑ, την Αγγλία, τον Καναδά και την Αυστραλία, ειδικά για τους ομογενείς! Τα παιδιά τους μαθαίνουν μ' αυτό τον τρόπο ελληνικά κι αυτό μας συγκινεί ιδιαίτερα...»

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Επιστήμη & Τεχνολογία
Με λέξεις-κλειδιά
Πληροφορική και διαδίκτυο