Ηλεκτρονική Έκδοση

Συζήτηση για τη δημοσιογραφία στην εποχή του Διαδικτύου στο Megaron Plus

Δημοσιογραφία-ΜΜΕ: αλλαγή η «θάνατος»

«Πιστεύω ότι το μέλλον της δημοσιογραφίας είναι ψηφιακό και αυτό σημαίνει ότι οι δημοσιογράφοι θα πρέπει να μάθουν να λειτουργούν με ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο από αυτό που λειτουργούσαν ως σήμερα». Mε αυτή την πρόβλεψη συνόψισε τα όσα συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης με θέμα «η δημοσιογραφία στην εποχή του Διαδικτύου» που διοργάνωσε χθες το Megaron Plus, ο Τζιμ Ρόμπερτς, διευθυντής της διαδικτυακής έκδοσης των «Νew Υork Τimes».

 

Στην εκδήλωση συμμετείχαν ως βασικοί ομιλητές η Λίντια Αγκουίρε, διευθύντρια της ηλεκτρονικής έκδοσης της ισπανικής εφημερίδας «Εl Ρais», η Τζορτζίνα Χένρι, διευθύντρια του διαδικτυακού «Comment is Free» της βρετανικής εφημερίδας «Τhe Guardian» και ο Τζιμ Ρόμπερτς, διευθυντής της διαδικτυακής έκδοσης των «Νew Υork Τimes» ενώ τη συζήτηση συντόνισε ο Δ.Ψυχογιός, καθηγητής του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου.
Σύμφωνα με τους ομιλητές η οικονομική κρίση εξαναγκάζει τις εφημερίδες να αντιμετωπίσουν την πρόκληση της αλλαγής τόσο της μορφής όσο και του ίδιου του περιεχομένου της ενημέρωσης αλλά και της ίδιας της δημοσιογραφίας.
«Είναι υποχρέωσή μας να διατηρήσουμε ζωντανές τις εφημερίδες» τόνισε η Λίντια Αγκουίρε η οποία και αναφέρθηκε στις μεγάλες αλλαγές στις οποίες έχει προχωρήσει η «Εl Ρais» στα τελευταία χρόνια τόσο στο επιχειρηματικό της μοντέλο όσο και στον τρόπο δουλειά των δημοσιογράφων.
Η Τζορτζίνα Χένρι περιέγραψε την ριζική αλλαγή της σχέσης δημοσιογράφων- αναγνωστών με την εμφάνιση του Διαδικτύου και τη δημιουργία online εκδόσεων. «Παλιά είχαμε από τη μία πλευρά τους δημοσιογράφους που εμφανίζονταν ως οι μοναδικοί γνώστες και ειδικοί και από την άλλη τους «απρόσωπους» αναγνώστες που διάβαζαν όσα έγραφαν οι δημοσιογράφοι χωρίς να έχουν τη δυνατότητα να σχολιάσουν ή να απαντήσουν. Τα τελευταία χρόνια» όπως είπε η κυρία Χένρι «το Διαδίκτυο άλλαξε εντελώς αυτό το παρωχημένο πρότυπο της μονόδρομης επικοινωνίας».
Τέλος, ο Τζιμ Ρόμπερτς αναφέρθηκε στις τεράστιες πιέσεις τις οποίες υφίστανται τα ΜΜΕ τόσο εξαιτίας της οικονομικής κρίσης όσο και εξαιτίας της εξάπλωσης νέων μορφών ενημέρωσης, οι οποίες έχουν ως συνέπεια την χρεοκοπία πολλών εφημερίδων, μαζικές απολύσεις δημοσιογράφων και μεγάλες περικοπές εξόδων. «Οι «Νew Υork Τimes» έχουν επενδύσει πολύ κόπο και χρήματα στη δημιουργία της ηλεκτρονικής έκδοσης της εφημερίδας» ανέφερε ο κ. Ρόμπερτς. «Παρ’ όλα αυτά, τα ΜΜΕ αναζητούν ακόμη ένα επιχειρηματικό μοντέλο το οποίο θα τους επιτρέψει να επιβιώσουν στο μέλλον».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Επιστήμη & Τεχνολογία
Με λέξεις-κλειδιά
Πληροφορική και διαδίκτυο
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ)
Στο διαδίκτυο
Για το ίδιο θέμα
Η δημοσιογραφία στην εποχή του Διαδικτύου