Ηλεκτρονική Έκδοση

Ανακάμπτει η διαφήμιση στο Ίντερνετ

Μετά από στασιμότητα διαρκείας λόγω της οικονομικής κρίσης, η διαφήμιση στο διαδίκτυο φαίνεται να παίρνει ξανά τα πάνω της, παρόλο που οι διαφημιστικοί τζίροι στα έντυπα και ραδιοτηλεοπτικά μέσα διεθνώς παραμένουν σε ύφεση, γεγονός που έχει οδηγήσει σε μεγάλες περικοπές δαπανών και απολύσεις στη διαφημιστική βιομηχανία.

Δεν λείπουν οι αναλύσεις ότι οι διαφημίσεις στον Τύπο, ακόμα και στις πιο καθιερωμένες εφημερίδες, δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ της ύφεσης επίπεδα, αντίθετα οι προοπτικές για τη διαφήμιση στο Ίντερνετ διαγράφονται αισιόδοξες.

Οι διαφημιστές πλέον διοχετεύουν στο Web ένα συνεχώς αυξανόμενο μερίδιο των διαφημιστικών προϋπολογισμών, θεωρώντας ότι τελικά εκεί οι υποψήφιοι καταναλωτές περνάνε πια τον περισσότερο ελεύθερο χρόνο τους.

Επιπλέον, οι διαφημίσεις στο Ίντερνετ είναι φθηνότερες, ενώ οι νέες τεχνολογίες στο διαδίκτυο επιτρέπουν να ξέρουν οι διαφημιστές και οι διαφημιζόμενοι αν οι οnline διαφημίσεις βγάζουν τελικά τα χρήματά τους ή όχι.

Με βάση τις διαγραφόμενες τάσεις, η PricewaterhouseCoopers εκτιμά ότι το 2013 το 19% (87 δισ. δολ.) της παγκόσμιας διαφημιστικής δαπάνης θα κατευθύνεται στο Ίντερνετ, έναντι μόλις 4% (18 δισ. δολ.) το 2004.

Η εξέλιξη αυτή θα κάνει το διαδίκτυο το τρίτο μεγαλύτερο μέσο μάρκετινγκ διεθνώς. Στην κορυφή αναμένεται να παραμείνει η τηλεόραση με 36% (168 δισ. δολ.) των παγκόσμιων διαφημιστικών εσόδων έναντι 35% το 2004.

Στη δεύτερη θέση θα ακολουθήσουν οι εφημερίδες με μερίδιο 20% (92 δισ. δολ.), εμφανίζοντας σημαντική πτώση από το ποσοστό 28% του 2004.

Ενδεικτικό για τη νέα ανοδική τάση είναι ότι η Google ανακοίνωσε αύξηση 7% των διαφημιστικών εσόδων της στο τρίτο τρίμηνο του 2009, το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης φέτος.

Οι διαφημίσεις της εταιρίας, που συνδέονται με τις online έρευνες, είναι το τελευταίο πράγμα που κόβουν από τα «μπάτζετ» τους οι διαφημιστικές εταιρίες και οι διαφημιζόμενοι, αλλά και το πρώτο πράγμα που έλκει νέα χρήματα σε φάση οικονομικής ανάκαμψης όπως τώρα.

Από την άλλη όμως, τα διαφημιστικά έσοδα του Yahoo έπεσαν ξανά κατά 12% στο τρίτο τρίμηνο έναντι πτώσης 13% στο πρώτο εξάμηνο φέτος.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Επιστήμη & Τεχνολογία
Με λέξεις-κλειδιά
Πληροφορική και διαδίκτυο