Έντυπη Έκδοση

«Ψαλίδισμα» ενόψει συγχώνευσης

Σε χαμηλό ύψος επιλέγουν να πετάξουν Aegean Airlines και Olympic Air το δύσκολο εξάμηνο που ακολουθεί (Οκτώβριος-Μάρτιος), περιμένοντας να δοθεί από την Ε.Ε. το πολυπόθητο για τις ίδιες πράσινο φως για τη συγχώνευσή τους.

Οι δύο εταιρείες υπολογίζεται ότι κατέγραφαν από κοινού ζημιές 10 εκατ. ευρώ τον μήνα το πρώτο εξάμηνο του χρόνου (ζημιές 32,6 εκατ. ευρώ το α' εξάμηνο η εισηγμένη Aegean) και η άμεση συγχώνευσή τους δείχνει να αποτελεί μονόδρομο. Η πρόθεση συνένωσης των δύο εταιρειών, όμως, έχει μπει στο μικροσκόπιο της Ε.Ε., η οποία θα ανακοινώσει την τελική της απόφαση το αργότερο έως τις 7 Δεκεμβρίου.

Οι επιτελείς των δύο εταιρειών υπολογίζουν ότι μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου θα βρίσκονται στα χέρια της Ε.Ε. όλα τα στοιχεία και οι επιπλέον διευκρινίσεις που έχει ζητήσει. Στη συνέχεια εκτιμάται ότι θα αρχίσει ένας κύκλος διαπραγματεύσεων πριν η Κομισιόν αποφανθεί για το εγχείρημα.

Οι μέτοχοι των δύο εταιρειών επιδιώκουν να εξασφαλίσουν την έγκριση της Ε.Ε. το ταχύτερο δυνατόν και όσο γίνεται νωρίτερα από το dead line της 7ης Δεκεμβρίου. Ο λόγος είναι ότι θέλουν να καταστρώσουν έγκαιρα (ιδανικά εντός του Νοεμβρίου) τα σχέδιά τους για το θερινό πρόγραμμα δρομολογίων του 2011, ώστε να μεγιστοποιήσουν άμεσα τα οφέλη από τη συγχώνευση.

Στελέχη της αγοράς εξηγούσαν ότι η οικονομική «υγεία» της νέας ενιαίας Ολυμπιακής θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την έγκαιρη παρουσίαση του επόμενου θερινού προγράμματος, ιδιαίτερα στις γραμμές εξωτερικού. «Αν, για παράδειγμα, αυτό γίνει τον Ιανουάριο, τότε η εταιρεία θα ξεκινήσει από μειονεκτική θέση έναντι των ανταγωνιστών της σε επίπεδο πωλήσεων και ίσως χρειαστεί να αναβάλει για το 2012 μέρος των σχεδιασμών της για νέους προορισμούς και αγορές».

Μέχρι να αποφασίσει η Ε.Ε., Aegean Airlines και Olympic Air κατεβάζουν «στροφές», σε μια προσπάθεια να πετάξουν με όσο το δυνατόν απώλειες τους δύσκολους, φθινοπωρινούς και χειμερινούς, μήνες, -την η εποχή δηλαδή που εξαρτώνται σχεδόν αποκλειστικά από τους έλληνες πελάτες τους.

Το σήμα κινδύνου από την εσωτερική αγορά, άλλωστε, ήταν πολύ ηχηρό για να το αγνοήσουν. Από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» των Σπάτων η επιβατική κίνηση εσωτερικού άρχισε να κάνει βουτιά από τον άνοιξη, σημειώνοντας πτώση 4,3% τον Απρίλιο, 7% το Μάρτιο, 17,4% τον Ιούνιο (στο εξάμηνο η συνολική κίνηση παρέμενε στα περσινά επίπεδα). Η πτωτική πορεία στις μετακινήσεις εντός Ελλάδος συνεχίστηκε και τον Ιούλιο και, ήδη, τα επιτελεία των Aegean και Olympic Air κάνουν τους σχεδιασμούς υπολογίζοντας σε νέα μείωση της ζήτησης των Ελλήνων για ταξίδια της τάξης του 15% την επόμενη χρονιά.

Οι εταιρείες διευκολύνονται έτσι κι αλλιώς από το χειμερινό πρόγραμμα πτήσεων, το οποίο είναι συνήθως μειωμένο περί το 30% σε σύγκριση με το θερινό. Ταυτόχρονα, όμως, «ξεφορτώνονται» αεροπλάνα προετοιμαζόμενες και για τη συγχώνευσή τους.

Από την αρχή του χρόνου μέχρι και το τέλος Σεπτεμβρίου η Aegean θα έχει μειώσει κατά επτά τα αεροσκάφη της σε σχέση με το περυσινό φθινόπωρο, με αποτέλεσμα ο στόλος να αποτελείται συνολικά από 26 αεροσκάφη έναντι 33 πέρυσι. Παράλληλα, η εταιρεία ανακοίνωσε τη διακοπή των δρομολογίων προς Ιωάννινα, Καβάλα, Βιέννη, Βελιγράδι και Τίρανα. Κίνηση η οποία εντάσσεται στην προετοιμασία συγχώνευσης των δύο εταιρειών.

Η Olympic Air από την πλευρά της προσανατολίζεται να επιστρέψει τρία αεροσκάφη Airbus Α320 που χρησιμοποίησε εφέτος για να πραγματοποιεί ναυλωμένες πτήσεις (τσάρτερ). Από την εν λόγω κίνηση η εταιρεία θα μπορούσε να μειώσει τα έξοδά της περί τα 10 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Οι αποφάσεις, πάντως, θα εξαρτηθούν από τις ενδείξεις για την τουριστική κίνηση της επόμενης χρονιάς.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Αερομεταφορές και ασφάλεια πτήσεων

....