Έντυπη Έκδοση

545.000 ευρώ ΣΕ 5 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ Γ.Γ. ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΓΙΑ ΤΑ «ΨΙΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ»

Βαριά πρόστιμα για παραπλανητική διαφήμιση

Με βαριά πρόστιμα συνολικού ύψους 545.000 ευρώ τιμώρησε η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή 5 μεγάλες επιχειρήσεις (ΟΤΕ, Lidl, Κωτσόβολος, Cosmoline και Diamant), με το αιτιολογικό ότι χρησιμοποιούσαν αθέμιτες πρακτικές στις διαφημίσεις τους για να παραπλανήσουν καταναλωτές.

Το μεγαλύτερο πρόστιμο, ύψους 300.000 ευρώ επιβλήθηκε σε βάρος του ΟΤΕ για παραπλανητικές διαφημίσεις δύο προγραμμάτων σταθερής τηλεφωνίας και σύνδεσης στο Διαδίκτυο. Κοινό χαρακτηριστικό και των δύο διαφημίσεων του ΟΤΕ είναι, σύμφωνα με τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, ότι δημιουργούν την εντύπωση στον καταναλωτή πως τα προγράμματα αποτελούν ιδιαίτερα οικονομικές λύσεις για όλη τη διάρκεια του έτους.

Ενώ όμως οι προβαλλόμενες τιμές (27,99 ευρώ το μήνα για το «ΟΤΕ Απεριόριστα», και 9,90 ευρώ ή 12,90 ευρώ για το «ΟΤΕ CONX-Χ Internet») κατέχουν περίοπτη θέση στα διαφημιστικά μηνύματα, οι προϋποθέσεις αναγράφονται με πολύ μικρά γράμματα, σε βαθμό που δύσκολα γίνονται αντιληπτές και δημιουργούν παραπλανητικές εντυπώσεις. Λ.χ για το πρόγραμμα τηλεφωνίας αναφέρεται με «ψιλά» γράμματα ότι η χαμηλή τιμή ισχύει για 4 μήνες και μόνο για πελάτες ΟΤΕ, ενώ στους επόμενους 8 μήνες η τιμή διαμορφώνεται στα 30,60 ευρώ το μήνα.

Για το πρόγραμμα Internet αντίστοιχα η χαμηλή τιμή ισχύει για 6 μήνες και μετά αναπροσαρμόζεται σε 17,06 ευρώ/μήνα και 23,26 ευρώ το μήνα (24Mbps). Και στα δύο προγράμματα δε τίθεται ως προϋπόθεση η 12μηνη παραμονή.

«Επομένως οι μειωμένες τιμές παραπλανούν ή ενδέχεται να παραπλανήσουν τον καταναλωτή για τα πελονεκτήματα των προγραμμάτων καθώς δεν έχει τη δυνατότητα να κάνει χρήση των υπηρεσιών με το μηνιαίο κόστος στο οποίο αυτές προβάλλονται», σημειώνεται στη σχετική εισήγηση.

* Πρόστιμο ύψους 120.000 ευρώ επιβλήθηκε στην εταιρεία τηλεπικοινωνιών Cosmoline (συμφερόντων Demco Group - Κοντομηνά), σε βάρος της οποίας υπήρχαν δεκάδες καταγγελίες ότι προσέγγιζε καταναλωτές άλλων παρόχων και ενεργοποιούσε τις υπηρεσίες της χωρίς να έχει αποσπάσει τη συναίνεση των κατόχων της τηλεφωνικής γραμμής.

* Σε βάρος της εταιρείας «Diamant Α.Ε.» επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 60.000 ευρώ επειδή χρησιμοποιούσε παραπλανητικούς ισχυρισμούς κατά την προώθηση συσκευών παραγωγής όζοντος, διαφημίζοντας ότι το οζονοποιημένο νερό που παράγεται μέσω των συσκευών που πωλούσε έχει αναγνωρισμένες θεραπευτικές ιδιότητες για ευρύτατο φάσμα ασθενειών.

* Σε βάρος της εταιρείας Κωτσόβολος (Dixons) επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 45.000 ευρώ για χρήση παραπλανητικών πρακτικών κατά την προωθητική ενέργεια ανακύκλωσης κινητών τηλεφώνων, κατά την οποία αποσιωπούνταν σημαντικές πληροφορίες ως προς τους όρους ισχύος της προσφοράς.

* Σε βάρος των σούπερ μάρκετ Lidl επιβλήθηκε πρόστιμο 20.000 ευρώ, επειδή σε διαφημιστικό φυλλάδιο εμφάνιζαν μόνο ένα αόριστο ποσοστό έκπτωσης (-25% ή -40% από τις ήδη χαμηλές τιμές) σε οπωροκηπευτικά είδη, χωρίς όμως να δίνεται καμία πληροφορία για την τιμή επί της οποίας υπολογίζεται η διαφημιζόμενη έκπτωση και για την τιμή στην οποία τελικά πωλούνται τα προϊόντα. *

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Επιχειρήσεις
Θέματα καταναλωτή

....