Έντυπη Έκδοση

ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΕΙΣΕΠΡΑΞΑΝ 1,3 ΔΙΣ., ΕΝΩ ΤΑ ΕΡΓΑ ΗΤΑΝ ΠΑΓΩΜΕΝΑ!

Τσουρουφλίζουν τα διόδια

60% η αύξηση στο τμήμα Αθήνα-Σκάρφεια, λίγο πριν από τη Λαμία

Οι εργολαβικές κοινοπραξίες αυξάνουν η μία μετά την άλλη τις τιμές των διοδίων, ενώ παράλληλα «φυτεύουν» νέους μετωπικούς και πλευρικούς σταθμούς, βάζοντας φωτιά στο κόστος των μετακινήσεων στους ημιτελείς αυτοκινητοδρόμους.

Σήμερα από το πρώτο λεπτό μετά τα μεσάνυχτα μπήκαν σε εφαρμογή οι νέες αυξήσεις στον κεντρικό οδικό άξονα της χώρας, με αποτέλεσμα το κόστος διοδίων στη διαδρομή Αθηνών-Θεσσαλονίκης μετ' επιστροφής να εκτιναχθεί από 44,30 σε 56 ευρώ.

Η μεγαλύτερη εισπρακτική επίθεση στους οδηγούς γίνεται στο τμήμα με τα μεγαλύτερα έσοδα από τις εισπράξεις διοδίων, λόγω αυξημένης κυκλοφορίας στη διαδρομή Αθήνα-Λαμία. Στο τμήμα Αθήνα-Σκάρφεια επιβλήθηκε αύξηση που αγγίζει το 60%, καθώς το κόστος διοδίων διαμορφώνεται από 7,10 σε 11,20 ευρώ, δηλαδή αντίστοιχα για ταξίδι μετ' επιστροφής από 14,20 σε 22,40 ευρώ.

Παράλληλα από σήμερα οι οδηγοί που κινούνται στην εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου-Πατρών πλέον θα καταβάλλουν διόδια και στις δύο κατευθύνσεις σε Ελευσίνα και Ισθμό. Επίσης άρχισαν να λειτουργούν και πλευρικοί σταθμοί στους ανισόπεδους κόμβους Νέας Περάμου και Πάχης Μεγάρων (στους κλάδους εξόδου από Κόρινθο και εισόδου προς Κόρινθο) και στον κόμβο Αγίων Θεοδώρων (στον κλάδο εξόδου από Αθήνα και στον κλάδο εισόδου προς Αθήνα).

Οι εισπράξεις

Οι εργολαβικές κοινοπραξίες σπεύδουν να επιβάλουν τις νέες αυξήσεις στις τιμές των διοδίων έπειτα από μια μικρή περίοδο χάριτος, που είχε ζητήσει από τις αρχές του χρόνου ο υπουργός Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοΐδης, μετά την ψήφιση στη Βουλή των νέων αναθεωρημένων συμβάσεων, που «προικίζουν» με νέους ευνοϊκούς κατασκευαστικούς όρους και 2,2 δισ. ευρώ τις εργολαβικές κοινοπραξίες.

Οι εργολάβοι εισπράττουν ήδη νέες προκαταβολές άνω του μισού δισ. ευρώ, με βάση τις αναθεωρημένες συμβάσεις και αυξημένα διόδια, ενώ η περιβόητη επανεκκίνηση των έργων δεν έχει γίνει ακόμη και αναμένεται περί τα τέλη Μαρτίου.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που κατέθεσε ο υπουργός Υποδομών στη Βουλή, προκύπτει ότι τα συνολικά έσοδα των εργολαβικών κοινοπραξιών από την είσπραξη διοδίων, από το 2008 μέχρι και τον Οκτώβριο του 2013, ανήλθαν σε 1,3 δισ. ευρώ.

Ειδικότερα, τα συνολικά έσοδα (με ΦΠΑ) για κάθε σύμβαση Παραχώρησης, από το 2008 έως και τον Οκτώβριο 2013, έχουν ως εξής:

* Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα): 435.623.473,07 ευρώ.

* Νέα Οδός (Αντίρριο-Ιωάννινα, Αθήνα-Μαλιακός και Σχηματάρι-Χαλκίδα): 441.841.638,94 ευρώ.

* Μορέας (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και κλάδος Λεύκτρο-Σπάρτη): 149.249.153,61 ευρώ.

* Κεντρική Οδός (Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος Ε65): 31.508.913,30 ευρώ.

* Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Μαλιακός-Κλειδί): 315.362.259,74 ευρώ.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης επισήμανε ότι το ύψος των τελών διοδίων που χρεώνεται στους χρήστες καθορίζεται από τις Συμβάσεις Παραχώρησης με υποχρέωση τήρησης Ανώτατου Ορίου Διοδίων Τελών.

Το Ανώτατο Οριο Διοδίων-Τελών είναι η ανώτατη ανά χιλιόμετρο τιμή διοδίων-τελών που ο παραχωρησιούχος δικαιούται να επιβάλει και υπόκειται σε ετήσια τιμαριθμική αναπροσαρμογή, βάσει του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, όπως αυτός καταρτίζεται και δημοσιεύεται από την ΕΣΥΕ.

Τα στοιχεία διαβιβάστηκαν έπειτα από ερωτήσεις του ανεξάρτητου βουλευτή Νίκου Νικολόπουλου. Ο κ. Χρυσοχοΐδης επικαλείται, ειδικότερα, τεχνική έκθεση του υπουργείου Οικονομικών της Βρετανίας του 2010, στην οποία γίνεται σύγκριση του μέσου κόστους κατασκευής ενός χιλιομέτρου οδικής υποδομής σε κράτη και περιοχές της Ευρωπαϊκής Ενωσης και όπως επισημαίνει ο κ. Χρυσοχοΐδης, «ειδικά η Ελλάδα και η Ισπανία εμφανίζουν το χαμηλότερο μέσο κόστος (περίπου 7 εκατ. δολάρια ανά χιλιόμετρο, δηλαδή περίπου 5,5 εκατομμύρια ευρώ ανά χιλιόμετρο).

Προκύπτει, λοιπόν, ότι οι εταιρείες παραχώρησης εισέπραξαν σε διόδια την περίοδο 2008-2013 το κόστος κατασκευής 236,36 χλμ. αυτοκινητόδρομου, χωρίς βεβαίως να έχουν ολοκληρώσει ούτε το 30% των έργων, που παραμένουν «παγωμένα» την τελευταία τριετία. Οι εντυπωσιακές εισπράξεις διοδίων κλονίζουν και το βασικό επιχείρημα που προβάλλουν οι κοινοπραξίες που κατασκευάζουν τα έργα και οι τράπεζες, ως ισχυρό άλλοθι για την κατάρρευση των οδικών αξόνων, τη μείωση κατά 50% στην κυκλοφορία λόγω κρίσης.

Νέες τιμές

Ειδικότερα σημειώνεται ότι στον «Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου» αυξάνεται από σήμερα το αντίτιμο και στα διόδια Πελασγίας και Μοσχοχωρίου και οι οδηγοί Ι.Χ. που πληρώνουν τοις μετρητοίς θα πρέπει να καταβάλλουν επιπλέον 80 και 90 λεπτά, αντίστοιχα. Το αντίτιμο στην Πελασγία θα διαμορφώνεται στα 3,50 ευρώ από 2,70 ευρώ, ενώ στο Μοσχοχώρι ανέρχεται στα 4 ευρώ από 3,10. Οι τιμές παραμένουν αμετάβλητες για τους οδηγούς Ι.Χ. που πληρώνουν σε αυτούς τους δύο σταθμούς με πομποδέκτη, ενώ δεν γίνονται αλλαγές στους υπόλοιπους σταθμούς διοδίων του αυτοκινητόδρομου.

Για τους συχνούς χρήστες θα παρέχονται εκπτώσεις, σε ποσοστό έως και 60% για τους σταθμούς Πελασγίας, Μοσχοχωρίου, Μακρυχωρίου, Πυργετού και Λεπτοκαρυάς και έως 80% για τα διόδια στο Κλειδί, δυτικά της Θεσσαλονίκης.

Τέλος στη «Νέα Οδό», όπου επιβάλλεται η μεγαλύτερη αύξηση κοντά στο 60%, η χρέωση για τα Ι.Χ. στα διόδια Αφιδνών θα αυξηθεί από τα 2,10 ευρώ στα 3,35 ευρώ, στη Θήβα από 2,55 ευρώ στα 3,95 ευρώ και στην Τραγάνα από 2,45 στα 3,90 ευρώ.

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

1 σχόλιο

1 Ο/Η Ανώνυμος έγραψε: (πριν 4 έτη)
Συγγνώμη, αλλα τελείως αντικειμενικά. Δεν πρέπει να κάνουμε κάτι;
Κάποιος ανεξάρτητος να ψάξει όλα αυτά τα συμβόλαια και κάποια δικαιοσύνη να βάλλει τον υπεύθυνο υπουργού φυλακη, ναι φυλακη, αν προκύψουν ατασθαλίες;
Επιτέλους!
Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 1

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Κατασκευαστικές Εταιρείες
Οδικό δίκτυο και ασφάλεια
Διόδια
Διαγωνισμοί /Συμβάσεις έργων

....