Έντυπη Έκδοση

Μήνυμα προς επίδοξους απεργούς

«Πρόβα» για τις κινητοποιήσεις του φθινοπώρου, που έρχονται, αποτέλεσε για την κυβέρνηση η σύγκρουση με τους ιδιοκτήτες φορτηγών η οποία χρακτηρίστηκε από κορυφαίο υπουργό «μητέρα όλων των μαχών».

Το μήνυμα που θέλησε να στείλει είναι ότι τα περιθώρια διαπραγμάτευσης είναι στενά και ότι σ' αυτή τη μάχη θα χρησιμοποιήσει όλα τα μέσα που έχει στη διάθεσή της, ακόμη και το ακραίο μέτρο της επίταξης, της κινητοποίησης του στρατού και της αφαίρεσης των αδειών σε όσους αρνηθούν να συμμορφωθούν.

Βασικό μέλημα, εφόσον συνεχιστεί η κινητοποίηση των ιδιοκτητών φορτηγών, είναι να βρει τρόπους ώστε να αποκατασταθεί, κατά το δυνατόν, ο ομαλός εφοδιασμός των πρατηρίων με καύσιμα. Πιστεύεται ότι οι εταιρείες πετρελαιοειδών, τα βυτιοφόρα ιδιωτικής χρήσης και τα βυτιοφόρα του στρατού θα συμβάλουν ώστε να μειωθούν τα προβλήματα και το γεγονός αυτό θα συντελέσει ώστε όλο και περισσότεροι ιδιοκτήτες φορτηγών να αναγκαστούν, μπροστά στο φόβο των κυρώσεων και εφόσον βλέπουν ότι δεν έχουν περιθώρια διαπραγμάτευσης, να σταματήσουν την κινητοποίηση και να αρχίσουν να εργάζονται.

Για την αντιμετώπιση της κατάστασης, αποφασίστηκε την Παρασκευή, στη διάρκεια της συνεδρίασης της Διυπουργικής Επιτροπής με τη συμμετοχή των Δ. Ρέππα, Θ. Πάγκαλου, Β. Βενιζέλου, Μ. Χρυσοχοΐδη, Π. Μπεγλίτη, Χ. Παμπούκη και Ν. Αθανασάκη, να τεθεί σε συναγερμό ο κρατικός μηχανισμός στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Τέθηκαν σε επιφυλακή: τελωνεία, επιθεωρήσεις εργασίας, αστυνομία, εισαγγελείς, Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Η κυβέρνηση προσπαθεί σε αυτή την επιχείρηση να «χτίσει» συμμαχίες, αφού οι κινητοποιήσεις γίνονται στην αιχμή της τουριστικής περιόδου και τη στιγμή που μεγάλο τμήμα των πολιτών ετοιμάζεται να φύγει για τις αυγουστιάτικες διακοπές του, οπότε η κοινωνική πίεση είναι πολύ μεγάλη. Σε όλους τους τόνους, πάντως, και από το υπουργείο Υποδομών και από το μέγαρο Μαξίμου, δηλώνουν ότι δεν υπάρχουν περαιτέρω περιθώρια υποχωρήσεων από την πλευρά της κυβέρνησης. «Εξαντλήσαμε τα περιθώρια στον τομέα της φορολογίας και των ασφαλιστικών αιτημάτων. Προτείναμε μια επιπλέον άδεια και αναπτυξιακά κίνητρα και επιδοτήσεις, όμως πήραμε αρνητική απάντηση», επισημαίνει υψηλόβαθμος παράγοντας.

Η κυβέρνηση κρατάει αυτή τη στάση αφενός επειδή πράγματι υπάρχουν λίγες διαπραγματευτικές δυνατότητες λόγω της αυστηρής επιτήρησης από την τρόικα και αφετέρου επειδή θέλει να στείλει ένα μήνυμα σε αυτούς που ετοιμάζονται για κινητοποιήσεις.

Η ρύθμιση για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσει αντιδράσεις, ενώ πιο δύσκολα θα γίνουν τα πράγματα στο χώρο της ΔΕΗ, όπου τα συνδικάτα προειδοποιούν ότι θα αντιδράσουν έντονα σε περίπτωση που υλοποιηθούν οι απαιτήσεις της τρόικας για ιδιωτικοποίηση μονάδων της επιχείρησης.

Αν σήμερα, λοιπόν, η Ελλάδα έμεινε από βενζίνη, σε λίγες εβδομάδες θα έρθει αντιμέτωπη με το ενδεχόμενο «να κατεβεί ο διακόπτης». Και ο κατάλογος των προβλημάτων δεν σταματάει εκεί, καθώς έχουμε κλείσιμο γραμμών του ΟΣΕ, μεγάλες αλλαγές στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών, αποφάσεις για το μέλλον των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και άλλων ζημιογόνων ΔΕΚΟ (αν και οι κινητοποιήσεις σε αυτούς τους χώρους, πλην της ΔΕΗ, έχουν μικρότερες παρενέργειες). Αλλά όλα αυτά θα συμβούν έπειτα από τα πολυπόθητα «μπάνια του λαού».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Πολιτική
Με λέξεις-κλειδιά
Υπουργείο Ανάπτυξης
Συγκοινωνίες-Μεταφορές
Απεργίες και εκδηλώσεις διαμαρτυρίας
Για το ίδιο θέμα
Από τον επιτηδευματία στα καρτέλ των υπηρεσιών
Για ένα γαλόνι βενζίνη
«Εχασαν την τελευταία ευκαιρία»