Έντυπη Έκδοση

Οι αυξήσεις διοδίων βαφτίζονται... «ψάρι»

Να μετατρέψει σε «μαγική εικόνα» τις νέες αυξήσεις διοδίων έως 60%, που έρχονται από τις αρχές του χρόνου, μαζί με την επανεκκίνηση των έργων στους μεγάλους οδικούς άξονες, επιχείρησε χθες μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Συγκεκριμένα δήλωσε ότι με τις νέες αναθεωρημένες συμβάσεις των μεγάλων οδικών έργων δεν θα γίνουν νέες αυξήσεις διοδίων, αλλά θα υπάρξουν μειώσεις τιμολογίων στις περισσότερες από τις διαδρομές και ότι η αύξηση σε ποσοστό 60% αφορά μόνον το τμήμα Αφίδνες-Καμένα Βούρλα.

Ολόκληρη η αλήθεια είναι ότι οι νέες αυξήσεις διοδίων, που έρχονται από το νέο χρόνο, προβλέπονται στις αρχικές συμβάσεις των οδικών έργων. Εφαρμόζονται τώρα, παρά το τριετές «πάγωμα» των έργων, με τιμή βάσης υπολογισμού των διοδίων τα σαράντα σεντς ανά χιλιόμετρο, ως ανώτατο όριο χρέωσης έως την ολοκλήρωση των έργων.

Η τιμή αυτή βεβαίως υπόκειται σε τιμαριθμική αναπροσαρμογή, οδηγώντας σε νέες αυξήσεις διοδίων στο μέλλον. Εν τω μεταξύ με βάση την ενιαία χρέωση 0,040 ευρώ ανά διανυόμενο χιλιόμετρο σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους, οι χρεώσεις διοδίων, που είναι σήμερα στη Νέα Οδό (Αθήνα-Μαλιακός και Σχηματάρι-Χαλκίδα) 0,025 ευρώ ανά χλμ., στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (Ράχες Μαλιακού-Κλειδί Ημαθίας) 0,030 ευρώ ανά χλμ. και στην Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα) 0,032 ευρώ ανά χιλιόμετρο, από τις αρχές του 2014 αυξάνονται αντίστοιχα κατά 60%, 30% και 20%.

Δεν αυξάνονται τα διόδια στην κοινοπραξία Μορέας και στον κεντρικό άξονα Ε-65, καθώς έχουν επιβληθεί ήδη αυξήσεις με βάση τη χιλιομετρική αποζημίωση των 40 σεντς ανά διανυόμενο χιλιόμετρο. Σε επιμέρους διαδρομές προβλέπονται αυξομειώσεις τιμών καθώς θα «φυτευτούν» και νέοι πλευρικοί και μετωπικοί σταθμοί διοδίων, ενώ για να αμβλυνθεί η εφαρμογή των νέων υψηλών τιμών διοδίων θα ισχύσουν εκπτώσεις από 10% έως 80% για τους συχνούς χρήστες των δρόμων και όσους χρησιμοποιούν ηλεκτρονικές συσκευές χρέωσης (κατόχους «fast pass»).

Η ομιλία λοιπόν του υπουργού Υποδομών στη Βουλή είχε στόχο αφ' ενός να διασκεδάσει τις εντυπώσεις για τις νέες ευξήσεις, αφ' ετέρου να κατευνάσει τις αντιδράσεις για τις νέες συμβάσεις, που εκδηλώνονται από την αντιπολίτευση αλλά και από συμπολιτευόμενους βουλευτές. Πάντως, ο κ. Χρυσοχοΐδης, παρά τις δηλώσεις και τις διαβεβαιώσεις που έδωσε χθες από το βήμα της Βουλής, δέχθηκε κριτική για διαχείριση των εντυπώσεων.

Αυτή ήταν άλλωστε η κοινή συνισταμένη όλων των βουλευτών της αντιπολίτευσης που πήραν το λόγο κατά την πολύωρη συνεδρίαση, αλλά και των εκπρόσωπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που κλήθηκαν στην επιτροπή για να καταθέσουν τις απόψεις τους.

Και οι δύο πλευρές αντέτειναν ότι θα έπρεπε η σύμβαση να έχει αναθεωρηθεί με μείωση τις τιμής των διοδίων, αφού άλλωστε η νέα κύρωση θα «τρέξει» σε συνθήκες κρίσης με μειωμένα κόστη για τους παραχωρησιούχους.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης όχι μόνο δεν υιοθέτησε τα επιχειρήματά τους, αλλά πληροφόρησε τους έκπληκτους βουλευτές ότι σε άλλες χώρες (Ισπανία - Πορτογαλία) χορηγούν στους εργολάβους άτοκα δάνεια ή ότι το ίδιο το κράτος καταβάλλει το αντίτιμο στους κατασκευαστές.

Σε ό,τι αφορά τα τμήματα Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα και Ε65, γνωστοποίησε:

* Το Πάτρα-Πύργος θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο, με τις σχετικές πιστώσεις να έχουν εξασφαλιστεί.

* Το κομμάτι Πύργος-Τσακώνα θα ξεκινήσει μέσα στο ερχόμενο καλοκαίρι, πλην του τμήματος των Καλών Νερών για το οποίο υπάρχει αρνητική γνωμοδότηση του ΣτΕ.

* Για τον Ε65, είπε ότι το έργο θα γίνει σε 90 από τα 230 χλμ. της αρχικής χάραξης και ότι θα κατασκευαστεί και το τμήμα Λαμία-Καρπενήσι.

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

Κανένα σχόλιο

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 0

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Πολιτική
Με λέξεις-κλειδιά
Οδικό δίκτυο και ασφάλεια
Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων
Συγκοινωνίες-Μεταφορές