Έντυπη Έκδοση

Αναμένεται να γίνει η παράσταση της χρονιάς

Σαββόπουλος-Πανούσης με Αριστοφάνη στην Επίδαυρο

Σε ρόλο Πλούτου ο Διονύσης Σαββόπουλος. Πενία ο Τζίμης Πανούσης. Σκηνοθετεί ο πρώτος

Συνεργασία-έκπληξη, που φέρνει στη θεατρική σκηνή του καλοκαιριού -ενδεχομένως ακόμη και της Επιδαύρου- τον Διονύση Σαββόπουλο και τον Τζίμη Πανούση μαζί. Οι γνωστοί τραγουδοποιοί θα συμπράξουν, στο ρόλο του Πλούτου και της Πενίας αντίστοιχα, για τον «Πλούτο» του Αριστοφάνη, μια πραγματικά φιλόδοξη συμπαραγωγή του Θεάτρου Τέχνης και του Θεάτρου Ακροπόλ, που αναμένεται να σπάσει ταμεία.

Είναι η πρώτη φορά που καλούνται οι καλλιτέχνες να υποδυθούν κανονικό ρόλο σε μια θεατρική παράσταση. Και δεν θα είναι παρά πρόκληση για τα μέσα και των δύο να δοκιμαστούν στον απαιτητικό στίχο της Αττικής Κωμωδίας και μάλιστα στην κλίμακα των ανοικτών σκηνών.

Υπάρχουν, παρ' όλα αυτά, σημαντικά πλεονεκτήματα. Σαββόπουλος και Πανούσης δεν είναι απλώς τραγουδιστές αλλά ταλαντούχοι περφόρμερ. Και οι δύο γνωρίζουν καλύτερα από πολλούς πρωταγωνιστές του θεάτρου τι θα πει αλληλεπίδραση με το θεατή. Ο Αριστοφάνης είναι ιδανική πρώτη ύλη γι' αυτό. Επίσης, αμφότεροι, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, έχουν δοκιμαστεί στις μουσικές παραστάσεις τους και στην πρόζα (ιδίως ο Πανούσης κάνοντας σάτιρα επί δικαίους και αδίκους, που συχνά τον έχει φέρει και στα δικαστήρια). Ο Τζίμης Πανούσης θα μπορούσε να θεωρηθεί μια εκδοχή σύγχρονου κωμικού ηθοποιού. Χαρακτηριστικό είναι το ότι στο λήμμα της Ελληνικής Κωμωδίας στη Βικιπαίδεια και στην υποενότητα Μοντέρνα Ελληνική Κωμωδία τρία πρόσωπα εμφανίζονται με ανάλυση των κωμικών χαρακτηριστικών τους. Ο Χάρρυ Κλυνν, ο Τζίμης Πανούσης και ο Λάκης Λαζόπουλος. Διαβάζουμε για τον Πανούση: Η ακραία μορφή της σατιρικής κωμωδίας του καταπιάνεται με σημαντικά στοιχεία του σύγχρονου Ελληνα, όπως η σχέση του με την Εκκλησία, οι σεξουαλικές σχέσεις και η σχέση της Ελλάδας με το ΝΑΤΟ.

Το μεγάλο ωστόσο στοίχημα της παράστασης του «Πλούτου» είναι άλλο. Ο Διονύσης Σαββόπουλος θα αναλάβει και τη σκηνοθεσία. Κάποιες λύσεις θα έχει κατά νου. Οι μουσικές δεν θα μπορούσε παρά να είναι δικές του. Το πιθανότερο είναι να αξιοποιήσει τις «κλασικές» πλέον συνθέσεις του για τον «Πλούτο» που ανέβασε το Εθνικό Θέατρο το 1985, σε σκηνοθεσία Λούκα Ρονκόνι. Τότε ο Διονύσης Σαββόπουλος είχε μεταφράσει τα χορικά που μελοποίησε.

Ούτως ή άλλως, οι παρτίδες του Σαββόπουλου με τον Αριστοφάνη είναι παλαιές. Πριν από τον «Πλούτο» είχε ασχοληθεί με τους «Αχαρνής». Πρωτοπαρουσιάστηκαν στην μπουάτ «Ρήγας» της Πλάκας τον Δεκέμβρη του 1976 και κυκλοφόρησαν σε δίσκο το φθινόπωρο του 1977, με ερμηνευτές τον ίδιο τον Σαββόπουλο, τον Σάκη Μπουλά, τον Νίκο Παπάζογλου και τον Μανώλη Ρασούλη. Τα τελευταία χρόνια ο Σαββόπουλος επέστρεφε συχνά στο μεγάλο έρωτά του, την Αττική Κωμωδία, πραγματοποιώντας συναυλίες με θέμα «Αριστοφάνους Αχαρνής-Πλούτος και άλλα τραγούδια για νέους κανταδόρους».

Εντός των προσεχών ημερών αναμένεται να επιλέξει τον ηθοποιό που θα υποδυθεί τον Χρεμύλο. Στους «υποψηφίους» για το ρόλο ακούγονται ονόματα τρανταχτά, όπως του Αντώνη Καφετζόπουλου, του Βασίλη Χαραλαμπόπουλου και του Μάκη Παπαδημητρίου. Εκπλήξεις μας περιμένουν και για τον κορυφαίο του Χορού.

Ο Διαγόρας Χρονόπουλος (Θέατρο Τέχνης) και ο Φάνης Κιρκινέζος (Ακροπόλ) βρέθηκαν μέσα στη βδομάδα για να κλείσουν τα τυπικά ζητήματα της συμπαραγωγής. Μια πρακτική που και τα δύο θέατρα έχουν ξεκινήσει νωρίτερα. Για το Θέατρο Τέχνης, χωρίς επιχορήγηση, τίθεται ζήτημα ύπαρξης το καλοκαίρι. Το Ακροπόλ, χάρη στην περσινή συμπαραγωγή του με το Κρατικό Βορείου Ελλάδας ( για τους «Ιππής»), εισήλθε και στο θέατρο της Επιδαύρου.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Θέατρο