Έντυπη Έκδοση

«Δεν αντέχουμε άλλο Δελφινάριο»

Ο Διονύσης Σαββόπουλος μιλάει για το διαζύγιό του με το Θέατρο Τέχνης για τον «Πλούτο» του Αριστοφάνη

Διαζύγιο παίρνουν το Θέατρο Τέχνης και ο Θεατρικός Οργανισμός Ακροπόλ, οι δυο συμπαραγωγοί του πολύφερνου αριστοφανικού «Πλούτου», ο οποίος σε σκηνοθεσία και με μουσικές του Διονύση Σαββόπουλου έχει εγκριθεί να παρουσιαστεί το καλοκαίρι στην Επίδαυρο.

«Φτιάχνω μια παράσταση ως διαμαρτυρόμενος θεατής», λέει ο τραγουδοποιός. Τελικά, ο «Πλούτος» θα είναι παραγωγή μόνο του «Ακροπόλ» «Φτιάχνω μια παράσταση ως διαμαρτυρόμενος θεατής», λέει ο τραγουδοποιός. Τελικά, ο «Πλούτος» θα είναι παραγωγή μόνο του «Ακροπόλ» Μετά τη ρήξη που προέκυψε απρόσμενα μεταξύ του Θεάτρου Τέχνης και του Διονύση Σαββόπουλου , ο «Πλούτος» θα πραγματοποιηθεί με μοναδικό παραγωγό το Ακροπόλ, το οποίο άλλωστε σηκώνει εξ ολοκλήρου και το οικονομικό βάρος του (περίπου 700 χιλιάδες ευρώ, σύμφωνα με τον επιχειρηματία Φάνη Κιρκινέζο). Ο ιστορικός τίτλος του Θεάτρου Τέχνης ήταν πάντως, μαζί με τον τραγουδοποιό, το βασικό «εισιτήριο» του «Πλούτου» για την Επίδαυρο.

Η διένεξη μαίνεται καιρό. Αποκαλύφθηκε προχτές χάρη στο mail που κοινοποίησε το Θέατρο Τέχνης και το οποίο μας πληροφορούσε ότι αποσύρεται από τη συμπαραγωγή μετά από «σειρά αθετήσεων και συμπεριφορών (σ.σ.: του Διονύση Σαββόπουλου) στις οποίες το θέατρο δεν μπορεί να συναινέσει». Εν αντιθέσει με το Θέατρο Ακροπόλ, που «αποδέχτηκε τους όρους -καλλιτεχνικούς και οικονομικούς- που του έθεσε».

Αλλη εικόνα παρουσιάζει στο γεμάτο αιχμές mail που απέστειλε ακαριαία μετά το ανακοινωθέν του Θεάτρου Τέχνης ο Διονύσης Σαββόπουλος. Αποστολέας του σημειώματός του εμφανίζεται το Θέατρο Ακροπόλ. «Η συνεργασία μας κατά τη διάρκεια των προβών δεν φάνηκε να οδηγεί, δυστυχώς, σε κάποιο ουσιαστικό καλλιτεχνικό αποτέλεσμα και δεν θα ήταν νομίζω σωστό να χρησιμοποιήσουμε το όνομα του Θεάτρου Τέχνης για διακοσμητικούς μόνον λόγους», σημειώνει ο Δ. Σαββόπουλος, ο οποίος, όπως προσθέτει, έθεσε τον προβληματισμό του στους ανθρώπους του Θεάτρου Τέχνης και τους «άφησα να το σκεφτούν. Αντί άλλης απαντήσεως εκ μέρους τους, διαβάζω τώρα στο Διαδίκτυο την βαρύγδουπη ανακοίνωση αποχώρησής τους. Είναι η δεύτερη φορά που ναυαγεί συνεργασία μου με το Θέατρο Τέχνης. Ελπίζω την τρίτη φορά να τα καταφέρουμε καλύτερα». Η πρώτη ήταν οι «Αχαρνής» του Κουν, το 1976. Τις μουσικές της παράστασης συνέθεσε τελικά στην ιστορική παράσταση ο Χρήστος Λεοντής.

Αναζητώντας έναν άνθρωπο από την πλευρά του Θεάτρου Τέχνης για να διευκρινιστεί τι συνιστά τη «σειρά αθετήσεων» του κ. Σαββόπουλου και ποιες ακριβώς είναι οι συμπεριφορές του στις οποίες δεν μπορεί να συναινέσει η ιστορική σκηνή, βρήκαμε τον αντιπρόεδρο του Δ.Σ. του θεάτρου, Κωστή Καπελώνη. Κάνει λόγο για «έλλειψη συλλογικής αντίληψης» από την πλευρά του τραγουδοποιού, μια και «είναι μαθημένος να κάνει συναυλίες μόνος του». «Ο Σαββόπουλος ήθελε να κάνει μια προσωπική δουλειά, στην οποία θα υπήρχε και το Θέατρο Τέχνης. Σιγά σιγά αναιρούσε όλα τα συμφωνηθέντα. Να έχει βοηθό του από το Θέατρο Τέχνης και 14 μέλη Χορό που προτείναμε εμείς. Τον βοηθό δεν τον δέχτηκε και σιγά σιγά μείωνε το Χορό - στα 10 μέλη, κατόπιν στα 8. Δεν μπορούσε να συνεχιστεί έτσι η συνεργασία μας».

Το Θέατρο Τέχνης βάσει της συμφωνίας θα όριζε δικό του βοηθό σκηνοθέτη, θα είχε ένα δικό του ηλεκτρολόγο και θα στελέχωνε το Χορό. Τα υπόλοιπα βάρη -και το οικονομικό- θα τα αναλάμβανε το Ακροπόλ.

«Δεν κατάφερε το Θέατρο Τέχνης να επανδρώσει καλά το Χορό του "Πλούτου"», είναι η εξήγηση που δίνει στην «Ε» για το «ναυάγιο» της συνεργασίας ο Δ. Σαββόπουλος. «Ο Χορός της κωμωδίας χρειάζεται εκτός από καλούς ηθοποιούς και ικανότητες φωνητικές και όρχησης, στις οποίες οι προτεινόμενοι από το Θέατρο Τέχνης δεν ήταν καλοί. Μόνο 5-6 πληρούσαν τις προϋποθέσεις. Ως εκ τούτου αναγκάστηκα να βρω άλλα μέλη. Οπότε η χρήση του ονόματος "Θέατρο Τέχνης" θα ήταν μόνο για το ονόρε».

Οντως επεδίωκε ένα βελούδινο διαζύγιο όταν έθετε τα ζητήματα αυτά «ως προβληματισμό» στο Θέατρο Τέχνης: «Εννοούσα να χωρίσουμε φιλικά», παραδέχεται ο Δ. Σαββόπουλος. Οντως, δεν δέχτηκε το βοηθό που του πρότειναν: «Πρέπει να έχω δίπλα μου έναν άνθρωπο που ξέρω», υποστηρίζει. Επέλεξε τη Σύλβια Λιούλιου.

Δεν θα υποδυθεί τον Πλούτο ο ίδιος, τον οποίο τελικά θα ενσαρκώσει ο Μάκης Παπαδημητρίου. Ο Σαββόπουλος σκέφτεται να είναι ο κορυφαίος του Χορού. «Μπορεί να κάνω και τη γριά», αποκαλύπτει. Το ρόλο του Καρίωνα ανέθεσε στον Χρήστο Λούλη («Γιατί τραγουδά πολύ») και του Χρεμύλου στον Νίκο Κουρή. Στο ρόλο της Πενίας θα είναι η Αμαλία Μουτούση. Η όψη της παράστασης (σκηνικά-κοστούμια) έχει ανατεθεί στον Αγγελο Μέντη.

Οι πρόβες έχουν ξεκινήσει από τον Απρίλιο.

- Μήπως η ρήξη προήλθε επειδή η παράστασή σας τείνει να γίνει περισσότερο μουσική, σε βάρος της πρόζας;

«Κάθε άλλο. Η μετάφραση της κωμωδίας είναι δική μου. Και θέλω η μετάφραση αυτή να ακουστεί. Εχω σιχαθεί τον Αριστοφάνη όπως τον παίζουν και θέλω να αποκαταστήσω την ποίησή του που έχει χαθεί. Ηταν ένας μεγάλος ποιητής ο Αριστοφάνης. Δεν αντέχουμε άλλο Δελφινάριο. Είδαμε αρκετό. Φτιάχνω μια παράσταση ως διαμαρτυρόμενος θεατής.

Θα δείτε κάτι πολύ λιτό που θέλει να αναδείξει την ποίηση».

- Εχετε άγχος για το τελικό αποτέλεσμα;

«Εχω πάρα πολύ άγχος».

Κάτι που πάντως δεν τον πτοεί να προβεί σε μια τολμηρή παρέμβαση: «Το έργο δεν έχει παράβαση. Σκεφτόμουν ότι ο κόσμος θα μπορούσε να με δεχτεί ως Αγγελο-Εξάγγελο και με πατερίτσα ή δεκανίκι σε μια παράβαση που θα γράψω ο ίδιος».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Θέατρο
Παραστάσεις