Έντυπη Έκδοση

«Εξοβελίζουν από τα σχολεία την Τέχνη και τον Πολιτισμό»

Διαμαρτυρία της Ενωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων

Ακόμα ένα θερμό καλοκαίρι διανύει η Ενωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων, έτοιμη, λίγο προτού ξεκινήσει η σχολική χρονιά, για νέο κύκλο κινητοποιήσεων, εν όψει της εφαρμογής της περιβόητης «αναδιάρθρωσης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», η οποία εξοβελίζει οριστικά τα μαθήματα του Ελεύθερου και του Γραμμικού Σχεδίου από τη Β' Λυκείου.

Διαμαρτυρία χθες έξω από τη Βουλή των καθηγητών Διαμαρτυρία χθες έξω από τη Βουλή των καθηγητών Στις 2 Ιουλίου απέστειλε επιστολή στον υφυπουργό Παιδείας Α. Δερμετζόπουλο, διαμαρτυρόμενη για την «έξωση» από το Λύκειο ενός μαθήματος που εξετάζεται στις εισαγωγικές για τα ΑΕΙ. «Ο χρόνος τελειώνει. Η σχολική χρονιά ξεκινά. Το υπουργείο πρέπει να πάρει θέση. Αν δεν παρέμβει αμέσως να δοθεί μια λύση, απ' τον Σεπτέμβριο δεν θα ξαναδιδαχθεί ποτέ ένα μάθημα που είναι αναγκαίο να διδάσκεται και ως μάθημα κορμού και ως μάθημα επιλογής», τονίζει στην «Ε» η πρόεδρος της Ενωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων Ζωή Χατζή, προαναγγέλλοντας ότι «η Ενωση δεν θα μείνει απαθής. Θα αντιδράσουμε. Το ίδιο σκοπεύουν να πράξουν και οι πρυτάνεις των Ανωτάτων Σχολών Καλών Τεχνών στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τη Φλώρινα, οι οποίοι θίγονται άμεσα και με τους οποίους βρισκόμαστε σε κοινό μέτωπο. Είμαστε έτοιμοι για όλα! Θα προβούμε σε όλες τις νόμιμες ενέργειες κατά μιας κατάργησης απολύτως αντισυνταγματικής, η οποία θα εξαναγκάζει τους γονείς να πληρώνουν τουλάχιστον 3.000 ευρώ στα φροντιστήρια».

Δεν είναι ωστόσο μόνο το Ελεύθερο και το Γραμμικό Σχέδιο τα μαθήματα που με την «αναδιάρθρωση» εκτοπίζονται από το σχολικό πρόγραμμα τη νέα χρονιά. «Από την ερχόμενη σχολική χρονιά 2014-2015 δεν προβλέπεται καμιά διδασκαλία οποιουδήποτε μαθήματος Τέχνης στη Β' Λυκείου, κάτι που από την επόμενη χρονιά (2015-2016) θα επεκταθεί και στη Γ' Λυκείου. Η διδασκαλία Τέχνης στο Λύκειο, αφού προηγουμένως είχε εξοβελιστεί από τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και είχε περιοριστεί σε μαθήματα επιλογής, αποβάλλεται απ' τη μια τάξη μετά την άλλη, ενώ η Ιστορία Τέχνης επίσης τελεί υπό κατάργηση. Αντί, δηλαδή, η διδασκαλία Τέχνης να βρίσκει την αναγκαία και λογική της συνέχεια και να αναπτύσσεται πιο πλατιά και συστηματικά στο Λύκειο, γίνεται το ακριβώς αντίθετο», επισημαίνει η κ. Χατζή, η οποία υπογραμμίζει ότι «η έξωση των μαθημάτων Τέχνης από το Λύκειο στεγνώνει και αφυδατώνει την κρίσιμη εκπαιδευτική βαθμίδα της εφηβείας και υποσκάπτει παραπέρα όλο το οικοδόμημα των σπουδών Τέχνης και των εφαρμογών της στη χώρα μας».

Οσο, δε, για την «υποτιθέμενη "ενισχυτική"» διδασκαλία των «ειδικών μαθημάτων» του Ελεύθερου και του Γραμμικού Σχεδίου, εκτός σχολικού προγράμματος, «παρέμεινε κενό γράμμα, αποδεικνύοντας ότι δεν υπάρχει καμιά πραγματική προοπτική για μια τέτοια λειτουργία», αποκαλύπτει η κ. Χατζή, καταγγέλλοντας την κυβέρνηση για πολιτική «αντιεκπαιδευτική, αντικοινωνική και οπισθοδρομική και συνεπώς αντίθετη προς την ουσία της μόρφωσης, της επιστήμης, της Τέχνης και του Πολιτισμού. Μ' ένα όργιο αυθαιρεσίας, κατάργησε σε μια νύχτα ολόκληρους τομείς, κλάδους και ειδικότητες της τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης, εκχωρώντας τους στην "ιδιωτική πρωτοβουλία", γενικεύοντας την καλούμενη "μαθητεία", πριμοδοτώντας την εργοδοσία και συγκαλύπτοντας και επεκτείνοντας την εργασιακή εκμετάλλευση μαθητών. Η πολιτική όμως που εφαρμόζει σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες δεν είναι παρά απόρροια και ομοίωμα της γενικότερης μνημονιακής πολιτικής που διαλύει την κοινωνία και τη μετατρέπει σε ζούγκλα ανέχειας και ανεργίας».

Ως κυβερνητικό «άλλοθι» για την εκπαραθύρωση της Τέχνης και από το Γενικό Λύκειο και από το ΕΠΑΛ «προπαγανδίστηκε» η εισαγωγή στην Α' τάξη του Ενιαίου Λυκείου του επιλεγόμενου μαθήματος «Εκφραση - Πολιτισμός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός», «επανέκδοση σε χειρότερη μορφή γνωστικής ασάφειας και ιδεολογικής προπαγάνδας του χρεοκοπημένου "πιλοτικού" προγράμματος που είχαν επιχειρήσει ανεπιτυχώς και προ διετίας να εισαγάγουν στο Γυμνάσιο».

Μέχρι στιγμής η Ενωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων έχει ήδη συγκεντρώσει 5.000 ηλεκτρονικές και 3.000 ενυπόγραφες υπογραφές διαμαρτυρίας υπέρ της διάσωσης των μαθημάτων του σχεδίου και των τεχνών στο Λύκειο. Κι έχει δρόμο ακόμα... Τις τελικές αποφάσεις για πιθανές κινητοποιήσεις και το ενδεχόμενο προσφυγής της στη Δικαιοσύνη, σε περίπτωση που το υπουργείο δεν πάρει εγκαίρως την αναμενόμενη θέση, θα τις λάβει μαζί με τους πρυτάνεις των ΑΣΚΤ κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου που πραγματοποιεί στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, από τις 2 ώς τις 6 Σεπτεμβρίου.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση
Τέχνη/Πολιτισμός
Παιδεία
Εικαστικά