Έντυπη Έκδοση

ΓΙΑ ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ

Φρένο από Επιστημονικό Συμβούλιο Βουλής και λιμενεργάτες

Τον κίνδυνο να θεωρηθούν από την Κομισιόν κρατικές ενισχύσεις οι φοροαπαλλαγές προς την κινεζική εταιρεία Cosco που ανέλαβε το λιμάνι του Πειραιά, επισημαίνει στην έκθεσή του επί της σύμβασης το Επιστημονικό Συμβούλιο της Βουλής, την ίδια στιγμή που οι λιμενεργάτες κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους.

Από 50% έως και 80% εκτιμάται η ημερήσια μείωση στις φορτοεκφορτώσεις conteiners στον ΟΛΘ Από 50% έως και 80% εκτιμάται η ημερήσια μείωση στις φορτοεκφορτώσεις conteiners στον ΟΛΘ Το Επιστημονικό Συμβούλιο της Βουλής δίχως να το αναφέρει ευθέως υπαινίσσεται στην ουσία τον κίνδυνο επιβολής προστίμων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στη χώρα μας, αφού επισημαίνεται ότι «υπάρχει υποχρέωση γνωστοποίησης προς την Ε.Ε.».

Συγκεκριμένα στην έκθεση αναφέρεται ότι «οι προτεινόμενες ρυθμίσεις κατά το σκέλος που θεσπίζουν φορολογικές απαλλαγές ή μέτρα τεχνικού χαρακτήρα που αποκλίνουν από το κοινό καθεστώς, μπορεί να θεωρηθεί ότι συνιστούν κρατικές ενισχύσεις για τις οποίες υπάρχει υποχρέωση γνωστοποίησης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή».

Πάντως, ο υπουργός Ναυτιλίας Αν. Παπαληγούρας επέφερε χθες 2 αλλαγές στο νομοσχέδιο, ευνοϊκές για τους εργαζομένους. Συγκεκριμένα προβλέπεται για το προσωπικό που θεμελιώνει δικαίωμα λήψης πλήρους σύνταξης, από 1ης Ιανουαρίου 2010 μέχρι και 31/12/2015 η δυνατότητα ένταξης στο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου. Επίσης, προβλέπεται ότι δεν μπορούν να καταγγελθούν οι συμβάσεις εργασίας όσων έχουν σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ή έμμισθης εντολής, «παρά μόνο για σπουδαίο λόγο που ανάγεται στο πρόσωπό τους».

Σύσσωμη η αντιπολίτευση ωστόσο καταψήφισε το νομοσχέδιο, ενώ το ΠΑΣΟΚ ζήτησε τη διεξαγωγή ονομαστικής ψηφοφορίας επί του νομοσχεδίου.

* Σε νεκρές ζώνες μετατρέπονται από σήμερα, ιδιαίτερα οι εμπορευματικοί σταθμοί των ΟΛΠ και ΟΛΘ, από τρεις νέες 24ωρες απεργίες που πραγματοποιούν χιλιάδες εργαζόμενοι -υπάλληλοι, τεχνικοί, λιμενεργάτες- στα 12 εμπορικά-«εθνικά» λιμάνια της χώρας.

Τρεις 24ωρες

Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις των δύο ΣΕΜΠΟ και σήμερα με συμμετοχή αντιπροσωπείας από τη Θεσσαλονίκη θα συγκεντρωθούν στην πλατεία Κλαυθμώνος και στη συνέχεια θα διαδηλώσουν μέχρι τη Βουλή, όπου έχει κατατεθεί προς κύρωση η σύμβαση παραχώρησης του σταθμού Ν. Ικονίου στην κινεζική Cosco.

Οι απεργίες, η αποχή από υπερωρίες και εργασία τις αργίες και τα Σαββατοκύριακα έχουν μειώσει κατακόρυφα τη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων και ο ΟΛΘ έχει υποστεί μεγάλη ζημιά καθώς εκεί εκτιμάται ότι ημερησίως, η μείωση στη φορτοεκφόρωση conteiners κυμαίνεται από 50% έως και 80%. Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης αναζητεί εναγωνίως λύση ιδιαίτερα μετά το ναυάγιο της παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ Θεσσαλονίκης στη Huchison (απέσυρε το ενδιαφέρον της).

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΜΥΛΕ Γ. Γεωργακόπουλο, η συμμετοχή των εργαζομένων στις απεργίες αναμένεται να είναι καθολική «γιατί έχουν πλέον όλοι καταλάβει ότι η κυβέρνηση επιχειρεί να νομιμοποιήσει μια αποικιοκρατική σύμβαση και να παραδώσει αρχικά το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας στην Cosco και στη συνέχεια να προχωρήσει και σε άλλες παραχωρήσεις εμπορικών λιμανιών».

Στο μεταξύ το σκανδαλώδες φορολογικό σύστημα για την κινεζική εταιρεία έφερε στην Ευρωβουλή μετά την ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ Μαριλένα Κοππά και ο συνάδελφός της του ΣΥΡΙΖΑ Δ. Παπαδημούλης, ζητώντας να διευκρινιστεί «αν αυτά που προβλέπονται στην επίμαχη τροπολογία που προσαρτήθηκε στο κείμενο της σύμβασης είναι σύννομα προς τα ευρωπαϊκά δεδομένα». *

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Λιμάνια και Ναυπηγεία